به گزارش ایرنا، طهمورث الیاسی بختیاری شامگاه چهارشنبه در سیزدهمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: این سامانه به منظور ارزیابی میزان پیشرفت طرحهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی طراحی شده است و 26 دستگاه ها اجرایی در چهارمحال و بختیاری باید اطلاعات و میزان پیشرفت پروژه های خود در این حوزه را حداکثر تا شنبه 10 آذر سال جاری وارد سامانه ملی نیپا کنند.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: تاکنون تنها کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ملی نیپا وارد کرده اند.
وی یادآور شد: مسئولان و کارشناسان 26 دستگاه اجرایی عضو ستاد اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری می توانند هنگام ورود اطلاعات مورد نیاز به سامانه ملی نیپا نواقص، ایرادات و ابهامات احتمالی را شناسایی و برای رفع اشکال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار از مسئولان 24 دستگاه اجرایی استان که تاکنون اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ملی نیپا وارد نکرده اند انتقاد کرد و
گفت: هفته آینده گزارش نحوه ورود اطلاعات دستگاه های اجرایی عضو ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به سامانه ملی نیپا جمع بندی و نتیجه نهایی به استاندار اعلام می شود.
الیاسی بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کاهش 4.1 درصدی نرخ بیکاری فصل تابستان چهارمحال و بختیاری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده فعالیت مسئولان استان در بخش های مختلف است.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد و در فصل تابستان سال گذشته 18 درصد اعلام شده بود.
مرکز آمار ایران نرخ یکاری فصل تابستان امسال در چهارمحال و بختیاری را 13.9 درصد اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته 14 میلیارد ریال و از ابتدای امسال تاکنون 13 میلیارد ریال فرش دستباف از این استان به سوئد صادر شده است.
محمدعلی شفیع زاده تصریح کرد: بازاریابی صادرات فرش دستباف و گز تولیدی چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور و به ویژه اروپا در دستورکار مسئولان شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دارد.
وی یادآور شد: هم اینک زیرساخت های شهرک های صنعتی مناطق مهم چهارمحال و بختیاری تکمیل و آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تولیدی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در خصوص راهکارهای افزایش صادرات فرش دستباف این استان برنامه ریزی کند.
الله کرم نصیری تاکید کرد: حمایت از سرمایه گذاران، تقویت بخش تولید و رفع مشکلات سرمایه گذاری در دستور کار مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
وی اظهار داشت: تمامی مسئولان و تصمیم گیران چهارمحال و بختیاری تلاش خود را برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و ارتقای سطح رفاه عمومی مردم استان به کار گرفته اند.
نصیری افزود: تامین زیرساخت ها، اختصاص تسهیلات بانکی و پرداخت یارانه به طرح های تولیدی می تواند در تحقق سریع تر اهداف اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد.
وی تصریح کرد: طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی 5 استان کشور که چهارمحال و بختیاری یکی از استان های هدف این طرح است باید هر چه سریع تر از سوی مسئولان مرتبط پیگیری و اجرایی گردد.
به گزارش ایرنا، 13 شهریور 1396 تفاهمنامه استقرار صنایع پوشاک در روستاهای چهارمحال و بختیاری امضاء شد.
براسا ساین تفاهمنامه قرار شد 720 میلیارد ریال سرمایه گذاری در چهارمحال وبختیاری صورت گیرد.
با استقرار صنایع پوشاک در روستاهای چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال مستقیم یکهزار و 550 نفر در استان فراهم می وشد.
در این تفاهمنامه مقرر شد همکاری در تامین مالی و اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی منتخب از طریق تشکیل و راه اندازی کارگاه های روستایی انجام و با ایجاد شرکت استانی محصولات تولیدی براساس الگوی اجرایی پیوست تفاهمنامه صورت گیرد.
اجرای این تفاهمنامه در دوره دو ساله و با هدف تجهیز و تقویت کارگاه های روستایی تولید پوشاک، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی پیش بینی شده بود.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.