به گزارش ایرنا، در این نشست تخصصی و علمی دکتر لیلا محمودنیا فوق تخصص کلیه و فشار خون و متخصص ، لیلا اعتدالی نماینده استانداری چهارمحال و بختیاری ، رمضانی کارشناس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رحمت الله داوودیان و منصور مبینی نماینده انجمن حمایت از بیماران کلیوی و جامعه هدف حضور داشتند.
در این نشست مشکلات بیماران کلیوی ، پیوند کلیه ، مسائل دارویی و تحریم های ظالمانه دارویی علیه ایران از سوی آمریکا، راهکار پیشگیری و آگاه سازی خانواده ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اصطلاح نارسائی مزمن کلیه (crf) به از بین رفتن پیشرونده و غیر قابل برگشت عملکرد کلیه گفته می شود که این نارسایی پیشرونده با افزایش پلکانی غلظت کراتینین سرم به موازات کاهش فیلتر اسیون گلومردلی مشخص می شود.
بطور کلی هدف در درمان مدرن برقراری درمان جایگزین کلیه بوسیله دیالیز یا پیوند کلیه است،
قبل از انکه بیمار علائمی پیشرفته اورمی را پیدا کند.
بنابراین بیمارانی که به بیماری مرحله آخر کلیه (ESRD)یا End Stage disease رسیده اند در این سطح پایین عملکرد کلیه پزشک می تواند با اطمینان قابل قبول پیش بینی کند که بدون درمان جایگزین اورمی عارض خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مشروح این میزگرد به زودی از سوی ایرنا مرکز شهرکرد به آدرس الکترونیکی
http://www.irna.ir/chb در اختیار عموم قرار می گیرد.
ایرنا مرکز شهرکرد در راستای رسالت اطلاع رسانی خود میزگردهای تخصصی ، علمی، چالشی را تا پایان امسال در حوزه های مختلف سلامت ، آسیب های اجتماعی ، حقوق شهروندی ، توسعه عمومی و مبلمان شهری، الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی ، کسب و کار فضای مجازی و حوزه های مختلف را با حضور مسوولان، کارشناسان ، استادان دانشگاه و بخشهای خصوصی و مردمی برگزار می کند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.