به گزارش ایرنا، الله کرم نصیری روز سه شنبه در شورای سیاستگذاری نوزدهمین هفته پژوهش و فناوری استان تاکید کرد: کمیته های علمی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار، اجرایی، ایده های برتر، تبلیغات و اطلاع رسانی، جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری و منتخب استان ها و همچنین جشنواره دانش آموزش استان ها اجرای برنامه های این هفته در استان را برعهده دارند.
وی افزود: امسال ویژه برنامه های نوزدهمین هفته پژوهش و فناوری از 24 تا 30آذر امسال همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
نصیری تصریح کرد: شعار نوزدهمین هفته پژوهش و فناوری 'پژوهش هدفمند و فنآوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی' نامگذاری شده است.
وی یادآور شد: آئین های افتتاحیه و اختتامیه و همچنین نمایشگاه عرضه تولیدات نوزدهمین هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری و رونمایی از محصولات علمی استان در قالب 40 غرفه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تدوین کتابچه پژوهش و فناوری، برگزاری تورهای علمی بازدید از واحدها و کارگاه های تولیدی، پررنگ شدن استارت آپ ها با هدف ایجاد کسب و کارهای نوپا، دیدار با نخبگان و پیشکسوتان علمی و برگزاری جشنواره پژوهشی ویژه دانش آموزان از مهمترین برنامه های هفته پژوهش است.
وی گفت: همزمان با آغاز برنامه های نوزدهمین هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری زنگ پژوهش در مدارس استان نواخته می شود.
نصیری تاکید کرد: توجه جدی به توسعه اشتغال و کارآفرینی، تجاری سازی، تولید انبوه، استفاده کاربردی از پژوهش ها و جلوگیری از بایگانی شدن پژوهش ها ضروری است.
وی افزود: ارزیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه های چهارمحال و بختیاری مورد توجه دست اندر کاران و مسئولان مرتبط با هفته پژوهش و فناوری باشد.
به گزارش ایرنا، 25 آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام 'روز پژوهش' نامگذاری شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.