به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در جمع کتابداران افزود: انسان در مسیر تکامل باید مدام ضعف های خود را شناسایی کند و بکوشد تا این ضعف را برطرف کند.
وی با بیان اینکه رفع ضعف ها و تقویت اندیشه ها جز با مطالعه و کتابخوانی میسر نمی شود، گفت: باید زمینه مطالعه و کتابخوان شدن مردم را بیش از پیش فراهم کرد.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر کاستی های موجود در جامعه در خصوص پایین بودن سرانه مطالعه، تصریح کرد: این کاستی ها را باید در ابتدا شناسایی کرد و در جهت رفع آن بطور کارشناسی شده و علمی اقدام کرد.
وی ادامه داد: هم اینک وضعیت کتابخوانی در کشور و استان مطلوب نیست ولی این وضعیت منافی تلاش های صورت گرفته توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیست .
نکونام، تربیت نسلی کتابخوان را از مهمترین اهداف دانست و گفت: در کنار فراهم کردن زیرساخت ها باید با تبلیغات و اقدامات فرهنگی موثر مردم را به سمت مطالعه جذب کرد.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی به ویژه نهاد کتابخانه های عمومی کشور باید با خلاقیت لازم و هم افزایی و همگرایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی بکوشند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه های عمومی استان در سطح کشور اظهار داشت: تلاش برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان، ارسال کتاب به مناطق محروم، تجلیل از کتابداران و کتابخوان های برتر، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نشستهای نقد و بررسی کتاب، حضور کتابداران در مدارس و معرفی فعالیتهای فرهنگی کتابخانه ها، برپایی نشست های کتابخوان در مدارس و دیگر برنامه های کتاب محور از مهمترین فعالیت این نهاد در سالجاری بوده است.
به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حالِ خوشِ خواندن» از تاریخ 24 آبان تا یکم آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
همزمان با این هفته 456 عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.