به گزارش ایرنا، سردار حسین قدیانی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از نخبگان بسیجی علمی و پژوهشی استان با مقایسه شرایط کشور نسبت به سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: وجود بیش از 4 میلیون و 700 هزار دانشجو و تولید 370 هزار مقاله علمی حاکی از رشد علمی کشور طی 40 سال گذشته است.
به گفته وی، ایران در آستانه چهلمین سالگی انقلاب، به دستاوردهای مهم و اثرگذاری در حوزه های مختلف دست یافته است.
وی ادامه داد:در این سالها با وجود فشارهای نظام سلطه، جمهوری اسلامی نه تنها متوقف نشده است، بلکه به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
قدیانی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران موازنه قدرت در جهان را برهم زده است، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام بین الملل تعریف جدیدی به خود گرفت و صحنه تعارضات بین نظام سلطه و ضدسلطه منتقل شد.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با بیان اینکه دستاوردهای ایران با سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: ایران در عرصه سیاسی، فرهنگی، علمی و سایر حوزه ها به یکی از کشورهای صاحب نام تبدیل شده است که برای تداوم این پیشرفت باید آرمان ها و شعارهای انقلاب همواره مورد بازخوانی قرار گیرد.
وی، با اشاره به قدرت نظامی و دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اگر روزی به این نتیجه برسند که می توانند در مقابله نظامی با این ایران به نتیجه می رسیدند بی شک تعلل نمی کردند.
قدیانی، به جنگ اقتصادی نظام سلطه علیه ایران اشاره کرد و گفت: باید با بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان در این میدان نیز پیروز شویم و این مهم جز با همگرایی و جهادی عمل کردن محقق نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: امروز در نبرد اقتصادی با دشمن نیاز به جبهه سازی با محوریت نخبگان و بهره گیری از داشته های خود داریم.
به گزارش ایرنا، در پایان این همایش از تعدادی از نخبگان علمی، پژوهشی و فناوری استان تجلیل شد.
همزمان با هفته بسیج بیش از یک هزار و 297 برنامه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
هفته بسیج از 29آبانماه تا 5آذرماه است و پنجم آذرماه روز تشکیل بسیج مستضعفان است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.