به گزارش ایرنا، فرهاد خلیل مقدم روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: تعدادی از شهرها به تازگی از روستا به شهر تبدیل شده اند و بنا به نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد 9 کتابخانه در این شهرها برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد:از فرمانداران این مناطق درخواست شده است تا از مکان های دولتی بدون استفاده ، برای ایجاد کتابخانه دستور لازم را در صورت امکان صادر کنند.
خلیل مقدم ، با اشاره به فعالیت 52 کتابخانه نهادی در استان، تصریح کرد: از این تعداد 9 کتابخانه در روستاها و 43 کتابخانه در شهرها فعال است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: 13 کتابخانه مشارکتی نیز پاسخگوی نیاز علاقمندان به کتاب در استان است.
خلیل مقدم، از رشد 12 درصدی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: هم اینک 39 هزار و 600 نفر در استان عضو کتابخانه ها هستند که از این تعداد 15 هزار و 600 نفر را کودکان تشکیل می دهند.
وی منابع موجود در کتابخانه های استان را 850 هزار نسخه کتاب اعلام کرد و افزود: از مهرماه سال گذشته 35 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه های استان اضافه شده است.
خلیل مقدم با اشاره به اهدای900 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی خیرین به کتابخانه های عمومی استان، اظهار داشت: انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان فعال است و چندین مجموعه کتابخانه ای استان به همت خیرین ایجاد شده است.
وی با گرامیداشت هفته کتاب از اجرای 456 ویژه برنامه در این هفته خبر داد و گفت: برگزاری نشست های نقد کتاب، نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب، شاداب سازی و عضویت رایگان کتابخانه های عمومی از جمله این برنامه ها است.
خلیل مقدم خاطرنشان کرد: سرانه کتابخانه های عمومی در استان حدود 3 متر است که در مقایسه با میانگین کشور در وضعیت خوبی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حالِ خوشِ خواندن» از تاریخ 24 آبان تا یکم آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.