سالها بود که در برخی از روستاها امکانات ورزشی استاندارد وجود نداشت و تنها امکانات ورزشی بچه های روستا زمین های خاکی بود که گاهی به زمین کشاورزی یا ساختمان تبدیل می شد.
اما از همین شهرهای بی امکانات قهرمانانی بروز و ظهور کردند که برخی از آنها در زمین های خاکی رکوردهای قهرمانان جهان را جابه جا کردند و چون در مسابقات رسمی نبود، این رکوردها جایی ثبت نشد.
به طور مثال در زمین خاکی شلمزار پرتابگران این شهر بارها رکورد جهانی را شکستند و حتی رکوردهای بی نظیری را از خود به جا گذاشتند.
از همین زمین های کوچک، مردان ورزشی مطرحی چون برادران عباس، محمد و محمود صمیمی، محمد ارزنده، سجاد و امیر مرادی و ورزشکارن دیگری به جهان ورزش معرفی شدند.
حالا اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری برای جبران بخشی از کمبودهای ورزشی اقدام به ایجاد خانه ورزش در روستاها کرده است تا استعدادهای ورزشی در این مناطق شناسایی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری می گوید:همین امسال 110خانه ورزش روستایی به مناسبت هفته تربیت بدنی در استان بهره برداری شد.
حمید کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز یکصد خانه روستایی در شهرستان های مختلف استان بهره برداری شده است.
وی پیش بینی کرد، تا دهه فجر امسال و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعداد خانه های روستایی بهره برداری شده به 300 مورد برسد.
به گفته وی، در راستای توجه به منویات و فرامین مقام معظم رهبری، تجهیز خانه های ورزش روستایی به وسلیه کالاهای داخلی انجام می شود و برای هر خانه روستایی 30 میلیون ریال تجهیزات از محل کمک های هزینه شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ، توسعه ورزش در مناطق روستایی را از اهمیت بالایی برای استعدادیابی ورزش استان دانست و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، تربیت مربی در روستاها برای توسعه ورزش نیز در کنار ورزش همگانی در نظر گرفته شده است.
در نیمه دوم آبانماه امسال نیز قرار است با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان 100خانه ورزش در شهرستانهای 9 گانه این استان فعال و راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان از 32 به 39 هزار نفر افزایش یافته است و در 6 ماه نخست امسال 27 جشنواره در استان برگزار شد.
چهارمحال و بختیاری دارای جمعیتی افزون بر 947هزار نفر است که حدود 850روستا و آبادی دارد که بخشی از قهرمانان ورزشکار استان در روستاها بروز و ظهور کرده اند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.