به گزارش ایرنا، اقبال عباسی یکشنبه شب در کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کلیات سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری این استان آماده شده است.
وی افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند حداکثر تا 2 هفته دیگر میزان تعهد ایجاد اشتغال خود براساس سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری استان را مشخص و نسبت به اظهار نظر کارشناسی در خصوص تایید یا اصلاح آن اقدام کنند.
عباسی به برخی مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در خصوص چگونگی روند تهیه سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری استان دستور لازم را داد و تصریح کرد: دستگاهی که قرار است بیشتری شغل را ایجاد کند باید در این زمینه کارها را با سرعت اجرایی کند.
وی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با تهیه سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری باید دنبال مشاور این طرح می رفتند و سهم اشتغالزایی خود را پیگیری می کردند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پس از تصویب سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری استان مدیران دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به تحقق میزان تعهد ایجاد اشتغال مرتبط با حوزه خود اقدام کنند.
وی گفت: براساس سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری باید در طول پنجساله برنامه ششم توسعه کشور از سال 1396 تا سال 1400 زمینه ایجاد اشتغال برای 50 هزار نفر با 100 هزار میلیارد ریال محقق شود.
عباسی تاکید کرد: از این تعداد تاکنون برای 15 هزار نفر با 20 هزار میلیارد ریال اشتغالزایی شده است.
وی افزود: پیش بینی هزینه 80 هزار میلیارد ریالی باقیمانده برای ایجاد اشتغال 35 هزار نفر دیگر تا سال 1400 با نوسانات بازار ارز و اقتصاد کنونی کشور بسیار ناچیز است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رئیس و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست های جداگانه ای با مدیران کل دستگاه های اجرایی و مشاور طرح پس از مشخص شدن سهم واقعی ادارات در ایجاد اشتغال نسبت به گرفتن تعهدهای لازم از مدیران مربوطه اقدام کنند.
وی یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری میزان ایجاد اشتغال و نیاز مالی آن برای هر دستگاه اجرایی در استان را مشخص و پس از تفاهم نسبت به پیگیری اقدام لازم را انجام دهد.
عباسی اظهار داشت: پس از 2 هفته بررسی کارشناسی و رفع اشکالات احتمالی در سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری نسبت به تصویب آن در کارگروه تخصصی اشتغال استان اقدام می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تهیه سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری استان از توان یک گروه مشاور علمی قوی در قالب بخش خصوصی استفاده شد.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: در این طرح سهم ایجاد اشتغال هر دستگاه اجرایی و هزینه مالی مورد نیاز آن پیش بینی و مشخص شده است.
وی افزود: با تصویب و اجرای سند راهبردی اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری وضعیت اشتغال زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان متحول می شود.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شد.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.