به گزارش ایرنا، مردم سیاه پوش حسینی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری با برافراشتن پرچم ماتم و راه اندازی کاروان های عزاداری، در اربعین سید و سالار شهیدان سوگواری کردند.
اربعین، هم گام شدن با کاروان عاشوراست ، عاشورایی که تاریخ را زنده نگهداشت، اربعین 40منزل اسارت است،40منزل غل و زنجیر، 40 منزل خطبه خوانی با صدای رسا در بغض گلوگیر و 40 منزل گریستن بی آنکه کسی صدایی زینبی را شنیده باشد.
اربعین، برای زینب روایتگاه روایتگری اصلی کربلاست، زینب سفیر راست قامتی نینواست، رساترین رسانه راستین که حماسه آزادگی کربلا را منتشر کرد.
خورشید حقیقت، در اربعین بر چله آسمان می نشیند و زینب (س) در خطبه های عاشورای خویش ماندگاری آزادگی را تبیین می کند و شهادت حسین (ع) از زبان زینب(س) در خطبه ای به وسعت همه مظلومیت تاریخ طنین انداز می شود.
خطبه های زینب (س) حرکتی است توحیدی که فقط اوست که می تواند آن را قرائت کند، هم زینب است که از پنجره اربعین حقیقت کربلا بیان می کند.
حافظه تاریخی آفتاب برآمده بر آسمان، هرگز از یاد نمی برد که خورشید روی نیزه ها ، طلوعی ابدی کرد بی هیچ غروبی ؛ خون جاری او زمزمه قرآنی شد که در 'والتین و الزیتون ' زینب تفسیر می شود.
زینب چراغ روشن ایستادگی کربلا را در شباویز جهان برمی افروزد تا محیط مصیبت زده در اربعین عاشورا ، روشن افروزی برای جاماندگان قافله حقیقت باشد.
اربعین بازگشت کاروان غمدیده کربلا به کربلاست، اربعین روز بازگشت اسرا است، بازگشت پاره های عاشورا، تکه های کربلا و اربعین حسینی (ع) عاشورای خونین را روایت می کند.
در اربعین، افشاگری های زینب تبدیل به جریان فکری می شود تا آزادگی و آزادی خواهی را در جهان منتشر شود و پس از او روزهای قیام ، عاشورایی می شوند و هر جا شهادتگاهی در زمان و زمین است، نام کربلا برخود می گیرد.
ابن طاووس و ابن صدوق در کتاب های ارزشمند خود، زینب (ع) را احیاگر عاشورای حسین(ع) می دانند که اوج آن در اربعین حسینی روز نخست زیارت تربت مطهر سالار شهیدان، پس از واقعه کربلاست، یعنی اینکه زینب(ع) نخستین زیارت کننده مرقد حسین(ع) است.
به گزارش ایرنا، امسال نیز در آیین سوگواری اربعین حسینی(ع) بیش از یک هزار هیات عزاداری در چهارمحال و بختیاری فعال شدند.
همزمان با اربعین شهادت سید و سالار آزادگان حضرت امام حسین (ع) آیین های پیاده روی و راهپیمایی اربعین و جاماندگان کربلا در شهرستان های مختلف استان برگزار شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.