به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نشست با نماینده این شرکت سرمایه گذار خارجی گفت: دولت ایران به 2 روش 'پرداخت تسهیلات برای اجرای پروژه های دولتی مانند ساخت راه آهن، سدسازی، اجرای شبکه آبیاری نوین و جاده ها' و 'اجرای پروژه های غیردولتی از سوی بخش خصوصی مانند پتروشیمی، صنایع تبدیلی و تکمیلی' از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند.
اقبال عباسی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در زمینه بادام، محصولات دامپروری، چرم، گوشت، سیب زمینی و سایر محصولات باغی، زراعی و شیلات ظرفیت تولید بالایی دارد و در این راستا از سرمایه گذاران حمایت می کند.
وی یادآور شد: در مشارکت دولت و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف، ارائه زمین دولتی ارزان قیمت و یا اختصاص زمین ملی در روستاها، تامین زیرساخت ها و تسهیلات از سوی دولت و سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به علاقه این شرکت سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در اجرای پتروشیمی بروجن اظهار داشت: پس از دریافت درخواست کتبی این سرمایه گذار، مدیریت ارشد استان به منظور اخذ موافقت وزیر نفت اقدام می کند.
به گزارش ایرنا، سید رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران سوم اردیبهشت سال جاری مصوبه هیات دولت و وجود مجوزهای قانونی پتروشیمی بروجن را یکی از مهمترین ضمانت های اجرایی برای این طرح ها دانست و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خود را متعهد به انجام و اجرای نهایی طرح پتروشیمی بروجن می داند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 15 درصدی پتروشیمی بروجن گفت: در صورت افزایش این میزان پیشرفت فیزیکی تا 25 درصد دولت برای آغاز عملیات اجرایی انتقال خط تامین خوراک اقدام خواهد کرد.
وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان زیرساخت های لازم را در سریع ترین زمان ممکن تامین می کند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرای پروژه پتروشیمی بروجن مصوبه سال 81 هیات وزیران را دارد.
خدیجه ربیعی فرادنبه تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین تولید می کند، ضمن آنکه پتروشیمی بروجن مجوز آب، زمین و خوراک مورد نیاز را دارد.
وی یادآور شد: خط انتقال خوراک مورد نیاز پتروشیمی بروجن به طول 200 کیلومتر از گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، بهمن سال گذشته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، طرح پتروشیمی بروجن را به عنوان یکی از طرح های اولویت دار این وزارتخانه برای جذب سرمایه گذاری انتخاب و دستور جذب سرمایه گذار و در اولویت قرار دادن طرح پتروشیمی بروجن به عنوان یکی از طرح های اولویت دار (mpc) و در ردیف طرح های وزارتخانه را صادر کرد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: براساس برآوردهای موجود اجرای پروژه پتروشیمی بروجن حدود 400 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد و این طرح مجوزهای زیست محیطی اجرای پروژه پتروشیمی بروجن را دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
نماینده شرکت سرمایه گذار خارجی نیز در این نشست گفت: این شرکت برای پروژه های حوزه نفت و انرژی، راهسازی، اجرای راه آهن، سدسازی و تصفیه آب توان سرمایه گذاری 100 میلیون تا 50 میلیارد یورو را دارد.
وی تصریح کرد: در صورت ضمانت دولت ایران، این شرکت سرمایه گذاری براساس قانون جمهوری اسلامی ایران و در راستای دستورالعمل های وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام به سرمایه گذاری می کند.
وی از مسئولان چهارمحال و بختیاری خواست تا پروژه های دارای توجیه اقتصادی و برخوردار از مجوزهای قانونی را برای بررسی نحوه و میزان سرمایه گذاری در اختیار این شرکت قرار دهند تا در خصوص آن ها برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم صورت گیرد.
وی تاکید کرد: پروژه های حوزه نفت و انرژی، پتروشیمی، راهسازی و ساخت سد از اهمیت بالاتری برای سرمایه گذاری از سوی این شرکت برخوردارند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح شرکت پتروشیمی بروجن در دشت حلوایی شهرستان بروجن در زمینی به وسعت 100 هکتار در دست احداث است.
این طرح در زمینه تهیه لوله و بطری، ظروف، فیلم، لوازم خانگی و قطعات صنعتی کاربرد دارد.
بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.