به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان چهارمحال وبختیاری ، حمید کریمی در نشست خبری افزود : خیرین در حوزه ورزش همیار و همراه ورزش استان باشند و بزودی انجمن خیرین ورزشی در استان برای حمایت های برنامه های خیران ورزشی فعال می شود.

به گفته وی : توسعه ورزش در مناطق روستایی را از اهمیت بالایی برای استعدادیابی ورزش استان دانست و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، تربیت مربی در روستاها برای توسعه ورزش نیز در کنار ورزش همگانی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل ورزش وجوانان  استان گفت از ابتدای امسال تاکنون نیز یکصد خانه روستایی در شهرستان های مختلف استان بهره برداری شده است وامید واریم تا دهه فجر امسال و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعداد خانه های روستایی بهره برداری شده به 300 مورد برسد.

در راستای توجه به منویات و فرامین مقام معظم رهبری، تجهیز خانه های ورزش روستایی به وسلیه کالاهای داخلی انجام می شود و برای هر خانه روستایی 30 میلیون ریال تجهیزات از محل کمک های هزینه شده است.

وی نیاز مالی 550 هیات ورزشی این استان را 250میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : برای هیات های ورزشی تنها 37میلیارد ریال اعتبار وجود دارد که حضور حامی مالی می تواند بخشی از حمایت از ورزش چهارمحال و بختیاری را مرتفع کند.

به گفته وی، برای تکمیل و بهره برداری از طرحهای عمرانی ورزش استان نیز به یک هزار و 500میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اکنون اعتبارات استانی و ملی بخش عمرانی و زیرساختی ورزش 240میلیارد ریال است.

وی، به رشد شاخصه های ورزش قهرمانی در این استان در 6ماهه امسال اشاره کرد و گفت: امسال 11نفر از ورزشکاران و مربیان این استان به بازی های آسیایی 2018جاکارتای اندونزی اعزام شد و نسبت به دوره گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بود.

کریمی، در خصوص طرح خوابگاه ورزشکاران در شهرکرد نیز گفت: ساخت این طرح ورزشی از 16سال پیش آغاز شد اما در ادامه با مشکلاتی مواجه شد امسال برای رفع مشکل زمین آن 5میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح های نیمه تمام ورزشی این استان از طریق ضوابط قانونی ماده 27 قابل واگذاری به بخش خصوصی است و بخش خصوصی می تواند در این راستا اقدام کند.

وی در خصوص ورزشگاه دهکده المپیک شهرکرد نیز گفت: هیچ کس تاکنون برای در اختیار قرار گرفتن قانونی این ورزشگاه اقدامی نکرده است و اداره کل ورزش و جوانان استان براساس ضوابط قانونی آمادگی لازم برای اجرای ماده 27 را در این طرح ورزشی دارد و از سرمایه گذاران برای مشارکت در این طرح استقبال می کند.

به گفته وی، تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان از 32هزار به 39هزار نفر افزایش یافته است و در 6ماهه نخست امسال 27جشنواره در استان برگزار شد.

کمبود اعتبار بزرگترین مشکل ورزش وجوانان استان چهارمحال وبختیاری

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1041707
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.