چندی پیش معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سفر به شهرکرد در شورای اداری استان اعلام کرد: دوره استفاده از صنعت دودکشی گذشته است و باید به سمت صنایع نو با رویکرد دانش بنیان رفت.
سورنا ستاری در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: صنایع دودکشی دیگر ارزش افزوده نخواهند داشت و تنها محیط زیست را نابود می کنند.
وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان بدنبال ارزش افزوده اند و حافظ صنایع و محیط زیست خواهند بود.
ستاری اظهار داشت: با اقتصاد متکی به نفت و منابع زیرزمینی نمی توان رشد اقتصاد را رقم زد، بلکه برای رشد اقتصادی، شرکت های دانش بنیان را باید تقویت کرد.
وی تصریح کرد: مهمترین سرمایه شرکت های دانش بنیان نیروی انسانی و جوانان نخبه هستند که این سرمایه باعث رانت نمی شود.
ستاری، گردش مالی شرکت های دانش بنیان را 500 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از این گردش مالی از صادرات محصولات دانش بنیان است.
وی توسعه ایده های «استارت آپ» در بین جوانان را یادآور شد و افزود: استارت آپ ها در زمینه های مختلف توانسته اند در بازار نقش آفرین باشند، از این رو استارت آپ های بخش بهداشت و غذا مورد حمایت قرار می گیرند.
حالا تعدادی از جوانان از جمله گروه بازرگانان برتر با بهره گیری از دانش خود اقدام به طراحی اپلیکشین هایی کرده اند که می تواند در آینده تحولی سازنده در بخش آموزش و کسب و کار در فضای مجازی ایجاد نماید .
اسماعیل کیانی مدیر عامل گروه بازرگانان برتر در گفت و گو با ایرنا می گوید: سامانه جامع کسب و کار گزینه ، شبکه جامع کارآفرینی وینکر، اپلیکیشن آموزش تعاملی کودکان یار مهربان و سامانه دانشکده کارآفرینان برتر به عنوان 4 دستاورد جدیدی است که می تواند در بخش آموزش ، رشد فردی، رشد کسب و کار، ایجاد اشتغال و توسعه مهارت های کارآفرینی بسیار نقش آفرین باشد.
بگفته وی، «گزینه» یک شبکه اجتماعی کسب و کار با هدف قرارگیری تمامی ارائه دهندگان محتوا، محصول و خدمت و همچنین مردم در یک سامانه است.
این سامانه با هدف ایجاد تحول در حوزه آموزش ، فروش و ارائه خدمات در کشور و ایجاد بستری مناسب برای برندینگ واحدهای تولیدی کالای ایرانی، معرفی تخصصی، جامع و کاربردی استانها و ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم ایجاد شده است.
وی گفت: تمامی امکانات و ابزارهای مورد نیاز کسب و کارها به منظور ارائه بهتر محتوا، محصول و خدمت و ابزار مناسب برای مردم به منظور دریافت خدمات برنامه ریزی و ایجاد شده است.
این جوان کارآفرین برتر افزود: این سامانه قرار است در تمامی کشور تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان را در فضایی امن به هم متصل کند.
کیانی ادامه داد: این سامانه نقش بسزایی در افزایش صادرات محصولات بومی و تولیدی استان ها ایفا خواهد کرد.
به گفته وی، تمامی سازمان ها و ادارات و دستگاه ها در این سامانه قادر به ارائه فرایندهای اداری، اخبار و اطلاع رسانی های خود به مردم خواهند بود.
وی یادآور شد: ایده راه اندازی سامانه جامع کسب و کار گزینه از سال 1388 آغاز شد و پس از چند سال کارهای کارشناسی، مطالعاتی، بررسی بازار، نیازسنجی مردم و بازار و با استفاده از دانش متخصصان در 2 سال اخیر نسخه نرم افزاری قابل ارائه آماده گردید که امسال رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.
کیانی با بیان اینکه قرار است در نسخه های بعدی، امکاناتی ایجاد شود تا به وضعیت اقتصادی خانواده ها نیز کمک کند، افزود: این سامانه در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است و از ابتدای سال جدید در کل کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، شبکه جامع کارآفرینی وینکر به منظور توسعه بخش کارآفرینی و برای مشاغل خانگی و کسانی طراحی شده است که در هر زمینه ای از مبتدی تا حرفه ای مهارتی دارند و به دنبال بازاری برای مهارت ، کالا و خدمات خود هستند تا بتوانند کسب و کار خود را احیا ، ایجاد و توسعه دهند و در آینده برند شوند.
کیانی ادامه داد: وینکر یک فضای رقابتی سالم برای کسب و کارها بوجود آورده که در نهایت این مردم خواهند بود که بهترین ها را انتخاب و به همدیگر معرفی می کند .
وی گفت: ایده پردازی و انجام برنامه های مطالعاتی این پروژه از سال 1394 آغاز شد و مدت زمان آماده شدن و تکمیل ایده و طرح یک سال به طول انجامیده است و مردم با ارسال عدد 8 به سامانه 10002404 می توانند لینک دانلود و نصب این اپلیکیشن را دریافت کنند.
کیانی افزود: نرم افزار یار مهربان بعنوان یک رسانه تعاملی و حرفه ای در حوزه آموزش کودکان ، با بهره گیری از جدیدترین روشهای آموزش تعاملی با هدف ارائه بهترین نوع آموزش به کودکان و افزایش سطح سرانه مطالعه آن ها در حال فعالیت است.
این محقق کسب و کار اینترنتی افزود: در این بستر قرار است با همکاری سازمان ها و دستگاه های مرتبط ، محتواهای تخصصی در حوزه حجاب و عفاف ، مسائل اجتماعی و پیشگیرانه ، راهنمایی و رانندگی ، بهینه سازی الگوی مصرف و آموزش مهارت ایجاد شود . به گفته وی، این محتواها با کمترین میزان هزینه در مقایسه با روش های موجود، بیشترین تأثیرگذاری را ایجاد خواهند کرد.
این مدرس کارآفرینی می گوید : یار مهربان دارای بیش از 400 محتوای آموزشی است و می تواند از طریق گوش دادن، خواندن، دیدن و بازی کردن به دانش آموز برای درک بهتر مطلب کمک کند.
وی هزینه راه اندازی این نرم افزار را بین 50 تا 100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این نرم افزار بعنوان یک محصول دانش بنیان توسط شرکتهای دانش بنیان و نخبگان کشور طراحی و تولید شده است.
کیانی یادآور شد: سامانه «دانشکده کارآفرینان برتر» در آینده فضایی خواهد بود که افراد بتوانند از دوران راهنمایی و دبیرستان به صورت علمی و عملی و در کنار مربیان کارآزموده به جدیدترین خدمات آموزش و مشاوره و کسب مهارت دسترسی پیدا کنند، از راهنمایی های بهترین مشاوران کشور بهره مند شوند و در زمان انتخاب شغل ، تصمیمات بهتری گرفته و آینده مطمئن تری را در پیش بگیرند.
وی یاد آور شد: در این سامانه قرار است برای نخستین بار در کشور ابزارهای تخصصی در حوزه رشد فردی و رشد کسب و کار در اختیار کاربران قرار گیرد و آنان را از هر ابزار دیگری بی نیاز سازد.
کیانی عنوان کرد : ایده پردازی و انجام برنامه های مطالعاتی این پروژه از سال 1388آغاز شده و این پروژه در مرحله طراحی نسخه اولیه جهت ارائه به بازار است.
به گفته وی این سامانه با هدف ایجاد شبکه ای علمی و متخصص از کارآفرینان به منظور ایجاد اشتغالی جدید و وسیع و بی نیاز به منابع دولتی و فرهنگ سازی کارآفرینی در کشور ایجاد شده است.
کیانی خاطر نشان کرد: جوانان استان آمادگی کامل دارند تا در حوزه اشتغال و ارتقای جایگاه تجارت الکترونیک استان گام های سازنده ای را بردارند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 170هزار دلار صادرات محصولات شبیه سازی آزمایشگاهی و نرم افزار از سوی شرکت های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری انجام شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.