به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در ششمین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: ظرفیت اربعین به عنوان یک پدیده تاریخی ، معجزه ای از سوی خدا است که باعث هراس دشمن شده است.
وی با بیان اینکه شیفتگان حضرت اباعبدالله حسین (ع) برای نذری دادن و کمک به پیاده روی اربعین پیشقدم هستند، افزود: برای جمع آوری کمک های مردمی و دولتی به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی اطلاع رسانی به موقع و لازم صورت گیرد.
نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به ارزشمند بودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: باید این سند با نگاهی که شکل گرفته و تدوین شده در جامعه اجرایی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی به این استان در صورت احتمال بروز برخی تخلفات، دستگاه اجرایی مربوطه برخورد کند و البته کسی قصد ایجاد محدودیت برای گردشگری ندارد.
نکونام تاکید کرد: مجموعه اقدامات و فعالیت های فرهنگی چهارمحال و بختیاری در پایان هر سال تجمیع، تدوین و منتشر شود.
وی افزود: نمایشگاه کتاب سال جاری در مرکز چهارمحال و بختیاری باید همانند سال قبل دارای مطلوبیت، محتوا و کیفیت باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان 9 تا 14 آبان امسال در شهرکرد برگزار می شود.
جواد کارگران دهکردی تصریح کرد: در این نمایشگاه 700 ناشر از سراسر کشور حضور خواهند داشت که در قالب 500 انتشارات و 200 غرفه تجمیع شده اند.
وی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این دوره یک میلیارد و 400 میلیون ریال یارانه خرید کتاب پرداخت می کند که در این دوره کتاب های با حداقل 30 درصد تخفیف به فروش می رسد.
وی گفت: در سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری 14 میلیارد ریال کتاب فروخته شد.
کارگران دهکردی تاکید کرد: نمایشگاه های کتاب مراکز استان ها به عنوان بزرگترین رویدادهای تاریخی هر استان محسوب می شود و نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه ایفا می کند.
به گزارش ایرنا، پیاده روی اربعین در روزهای نزدیک به بیستم صفر همزمان با اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان با حضور میلیون نفر از عاشقان حسینی از نجف تا کربلا برگزار می شود.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.