به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  ، دکتر محسن صادقیان افزود: زایشگاه ال دی آر(بلوک زایمانی تک نفره) بهترین مدل زایشگاه در دنیا است. دراین مدل یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص داده می شود که امکان حضور همسر یا یکی از محارم وجود دارد. درحالی که قبلاً در زایشگاه اینچنین روندی اصلاً وجود نداشت و هر مرحله در یک فضای جداگانه انجام می‌شود، آن هم بدون حضور هریک از افراد یادشده مگر در بیمارستان های خصوصی.

وی، هدف از اجرای شدن این طرح را تبدیل بخش بلوک زایمانی از سیستم سنتی به سیستم LDR(واحدهای تک نفره زایمان طبیعی) مطابق با استانداردهای روز جهان دانستند و افزود: با آغاز طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ بسته ترویج زایمان طبیعی از ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ یکی از مهم‌ترین محورهای این برنامه، بهینه سازی و بازسازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان بوده است .

به گفته دکتر صادقیان، در حال حاضر با اجرای شدن سیستم LDR و ایجاد واحدهای تک نفره زایمان طبیعی، همه مراحل دریک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می شود که بدون شک تاثیر بسزایی درعملکرد مطلوب ماما و پزشک دارد. بنابراین این فرآیند امکان ایجاد شرایط لازم جهت حفظ حریم خصوصی مادران و امکان‌پذیر کردن حضور همراه و همسر بر بالین مادر به هنگام زایمان
را فراهم می کند.

دی ادامه داد: درواقع با انجام این اقدامات به دنبال سهولت در انجام زایمان طبیعی هستیم تا بتوانیم از تعداد سزارین‌های غیر ضروری در استان بکاهیم و بر تعداد زایمان‌های طبیعی اضافه کنیم که در حال حاضر با اجرایی شدن این طرح، درصد زایمان طبیعی دراین مرکز افزایش یافته و درصد سزارین کاهش یافته است .

رئیس بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان گفت: همچنین با ابلاغ بسته ترویج زایمان طبیعی کلاسهای آموزشی در دوران بارداری برای مادران برگزار می گردد که با آموزش و آگاه سازی مادران سلامت مادری که از طریق عمل زایمان طبیعی، فرزند خود را به دنیا آورده است تضمین شده ‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای اجرای بسته خدمتی ترویج زایمان طبیعی همه مادران باردار در هر رده سنی، جنسی و حتی قومیتی می‌توانند بدون پرداخت هزینه ای از تخت های مذکور استفاده کنند.

دکتر صادقیان با بیان اینکه، شاید یکی از عواملی که باعث شده است مادران باردار عمل سزارین را انتخاب نمایند ترس از زایمان طبیعی باشد و یکی از علل بالا بودن آمار سزارین این است که نخستین زایمان به صورت سزارین انجام شده است، زایمان‌های بعدی نیز باید سزارین باشد افزود: ما درصدد هستیم تا ۸۰ درصد مادران نخستین عمل زایمان خود را به صورت طبیعی تجربه کنند کما اینکه با تجهیز زایشگاه ها به سیستم LDR و ارائه آموزش های لازم مادر باردار به خودی خود به تمایل بیشتری به زایمان طبیعی پیدا می کنند.
دکتر صادقیان در پایان از خداوند منان سلامتی برای مادران باردار و نوزادانی که دراین مرکز متولد می شوند خواستار شد و از کادر بخش زایشگاه بیمارستان تقدیر و تشکر بعمل آورد.

راه اندازی بخش LDR بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1030942
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.