به گزارش ایرنا، مجید نظری روز یکشنبه در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: در این مدت، آمار فوتی تصادفات درون شهری 16 درصد و تصادف جرحی 60 درصد افزایش داشته است.
وی اظهارداشت: در تصادفات برون شهری نیز در تعداد فقره تصادف 24 درصد، تعداد متوفی ناشی از حادثه تصادف 28 درصد و تصادف جرحی 9 درصد و مجروحان تصادفات 18 درصد افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال وبختیاری بیشترین علت فوت در تصافات رانندگی را ضربه به سر اعلام کرد و گفت : نداشتن کلاه ایمنی در راکبان موتورسیکلت و نبستن کمربند ایمنی در خودروها برای 2 سرنشین جلو ، از دلایل افزایش این آمار است.
نظری با اشاره به اینکه در استان 3 هزار و 700کیلومتر راه وجود دارد ، افزود: 257 کیلومتر بزرگراه، 763 کیلومتر راه اصلی، 291 کیلومتر راه فرعی، 2هزار و 400کیلومتر راه روستایی و 53 کیلومتر بین راهی در این استان در بخش حمل و نقل ایجاد شده است.
به گفته وی، با وجود یکهزار و 100 کیلومتر راه اصلی و فرعی، سالانه باید 30 کیلومتر راه از سوی دولت بهسازی و بازسازی شود ، که این مساله برای استان زمان بر و هزینه بر است.
نظری گفت: در استان 49 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که هرساله باید 10 نقطه حادثه خیز در استان اصلاح شود و امسال 250 میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز استان اختصاص داده شده است.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش افزود: تامین امنیت عمومی از مهمترین برنامه ها و اولویتهای نیروی انتظامی است.
سردار غلامعباس غلامزاده افزود: امنیت در ترافیک و تردد در محورهای درون و برون شهری و ایمن بودن تردد ، مصداق امنیت در کشور است.
وی با اشاره به افزایش تلفات و حوادث رانندگی در کشور ، توجه کامل نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و مقررات حوزه ترافیک را خواستار شد.
رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش با اشاره به اینکه در حوادث رانندگی سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه موثر است، افزود: رفع نقاط هندسی دارای نقص ، در کاهش تصادفات مهم است.
رحمت الله نجفی افزود: همسان سازی رویه آسفالت با شانه خاکی در محل هایی که روکش آسفالت ترمیم می شود ، از تبدیل شدن این نقاط به نقاط حادثه خیز جلوگیری می کند.
وی گفت: 43 درصد تصادفات رانندگی در استان بر اثر واژگونی خودروهاست که این مساله به دلیل خستگی، خواب آلودگی، استراحت نکردن کافی، استفاده از داروهای خواب آور و قرص های روان گردان و استفاده از موبایل از سوی رانندگان است.
به گزارش ایرنا، در این همایش از همیاران پلیس، مربیان و مسوولان آموزشگاه های رانندگی، معلمان و مدیران برتر مدارس ، بخشداران برتر حوزه ترافیک، سربازان نمونه و جمعی از طلایه داران فرهنگ ترافیک نیز تجلیل شد.
در این همایش از سمیه پناهنده خبرنگار ایرنا مرکز شهرکرد نیز به عنوان طلایه داران فرهنگ ترافیک تقدیر شد.
13 تا 19 مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است که شعار امسال پلیس مقدر امین مردم است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.