به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی شنبه شب در سی و چهارمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری امسال تاکید کرد: برای 58 طرح صنعتی این استان یکهزار و 410 میلیارد ریال تسهیلات تصویب شد که با بهره برداری از این تعداد طرح صنعتی، زمینه اشتغال مستقیم دو هزار و 854 نفر فراهم می شود.
امامی تصریح کرد: تمامی مسائل حوزه توسعه کارخانه قند شهرکرد و 4 واحد صنعتی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری بررسی و راهکارهای پیشنهادی تصویب شد.
به گزارش ایرنا، ظرفیت چغندر قند مصرفی در کارخانه قند شهرکرد هم اینک یکهزار و 500 تن در شبانه روز است که با توسعه آن در مرحله نخست به سه هزار تن و در مرحله دوم به چهار هزار تن در شبانه روز افزایش می یابد.
وی یادآور شد: مشکلات4 واحد صنعتی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری شامل استمهال بدهی، تامین زیرساخت ها و پذیرش اسناد کشاورزی به عنوان وثیقه بوده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اینک برای حمل و نقل بار در این استان مشکلی وجود ندارد و امنیت به طور کامل برای کامیون ها فراهم است.
وی با اشاره به بروز مشکلاتی برای کارخانه تولید صنایع خانگی (کولر) برفاب شهرکرد و تعدیل 500 نفر از نیروی انسانی این کارخانه افزود: از این تعداد تاکنون 450 نفر فعالیت خود را از سرگرفته اند و به کار بازگشته اند و 250 نفر هم تا پایان هفته جاری به سر کار باز می گردند.
به گزارش ایرنا، تاکنون کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که از این تعداد 34 مورد در سال جاری بوده است.
امسال 105 مصوبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تصویب شده که تاکنون 80 مورد به طور کامل اجرایی گردیده و 25 مورد در دست اجرا است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حمایت از سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان از مهمترین برنامه های امسال استان است.
اقبال عباسی تصریح کرد: اجازه سوء استفاده و فرصت طلبی به هیچ فردی از جمله سرمایه گذاران داده نمی شود.
وی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی و یا دستگاه های نظارتی مصوبات قانونی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری کنند و برای تحقق آنها همکاری لازم را داشته باشند.
عباسی اظهار داشت: تمامی مسئولان و دست اندرکاران موظفند تا به استناد قانون ، از بخش تولید و حمایت از آن کمک کنند.
وی ، حفظ وضع موجود اشتغال و تکمیل ظرفیت تولید کارخانجات را مهمترین اولویت های مسئولان دانست.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای رفع مشکلات احتمالی حوزه حمل و نقل بار مکاتبات لازم با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور صورت گیرد.
وی افزود: برای پیگیری و اعلام نتیجه مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری ، یک گروه رصد تشکیل و فعال شود و این گروه باید در هر جلسه مصوبات جلسات قبل، میزان تحقق و یا چرایی محقق نشدن برخی مصوبات را به صورت کارشناسی و دقیق اعلام کند.
وی یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند تا نیازهای خود را از تولیدات داخل استان با رعایت کیفیت و قیمت تهیه کنند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برگزاری مستمر نشست های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری باعث کاهش مشکلات تولید و تسریع در رفع آن می شود.
اردشیر نوریان تاکید کرد: تصمیمات اخذ شده در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حد قانون و لازم الاجراست.
وی افزود: این تصمیمات می تواند در شرایط کنونی بازار ارز و نوسانات ناشی از آن، مشکلات واحدهای تولیدی را به کمترین میزان ممکن برساند.
نوریان تصریح کرد: برای پیشبرد امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری و رونق آن، استفاده و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در استان ضروری است.
وی یادآور شد:دوری از حاشیه ها، جلوگیری از سلیقه محوری و حرکت بر مبنای قانون می تواند در کاهش مشکلات و رونق بخش تولید اثرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، سی و چهارمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در سال جاری به میزبانی کارخانه قند شهرکرد برگزار شد.
کارخانه قند شهرکرد در 5 کیلومتری شهرکرد واقع است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.