تورج احمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تابستان امسال با خشک شدن چاه تامین کننده آب شرب روستای مرغملک، تامین آب این روستا با بحران مواجه شد و با وجود آبرسانی سیار در چندین نوبت در شبانه روز، نیاز مردم بخوبی پاسخگویی نشد.
وی ادامه داد: در همین راستا در خصوص رفع این مشکل و دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، مبنی بر تسریع در آبرسانی مطمئن و پایدار به مردم منطقه چاه قدیمی روستا را احیا و با اجرای قنات روباز به طول 80 متر و عمق 6 متر توانستیم 2 تا 3 لیتر بر ثانیه آب بیشتر وارد مخزن کنیم.
احمدپور نیاز آب شرب مردم روستای مرغملک را 6 لیتر بر ثانیه در شبانه روز اعلام کرد و گفت: با اجرای عملیات جدید اگرچه مشکل تامین آب مورد نیاز به طور کامل برطرف نشده است ، اما تا 70 درصد آن را مرتفع کرده و هم اکنون 4 تا 5 لیتر بر ثانیه در شبانه روز آب در اختیار مردم روستا قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین 2 تانکر آبرسان نیز طی چندین مرتبه در شبانه روز به مردم روستای مرغملک آبرسانی می کند.
احمدپور با بیان اینکه شبکه تامین آب روستا نیز نیاز به مرمت دارد، اظهار داشت: رفع کامل مشکل تامین آب شرب این منطقه انتقال آب از زاینده رود است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.
وی با اشاره به آبرسانی سیار به 50 روستای استان، افزود: از آنجا که هنوز بارندگی های فصل پاییز در استان آغاز نشده است و مخازن و چاه ها تغذیه نشده اند همچنان شرایط فصل تابستان بر استان حکمفرماست ، میزان مصرف مردم کمتر از فصل گرما است و مدیریت مصرف آب روند بهتری پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا، بدنبال پدیده خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری و کاهش بارش ها، مردم روستای مرغملک شهرستان شهرکرد از حدود 6 ماه قبل با مشکل تامین آب شرب مواجه شدند و خواهان پیگیری جدی مسئولان استان در این خصوص هستند.
روستای مرغملک در فاصله 25 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.