به گزارش ایرنا، علی محمدی مقدم روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: سهم این استان از 200 میلیون دلار اعتبار تخصیصی صندوق توسعه ملی برای بهبود منابع طبیعی کشور، 17 میلیون و 500 هزار دلار است.
اجرای طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدررفت آب، جلوگیری از سیلاب، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی از جمله مواردی است که اجرای آن ها از محل این بودجه انجام می شود.
وی در ادامه افزود: در صورت جذب این اعتبار تا آبان ماه امسال، سرجمع اعتبارات چهارمحال و بختیاری در این بخش افزایش می یابد.
محمدی مقدم به خشکسالی های 11 سال گذشته استان اشاره و تصریح کرد: امسال برای احیای دشت شهرکرد پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که تخصیص حداقل پنج میلیارد ریال اعتبار دیگر در این زمینه ضروری است.
وی اظهار داشت: امسال به دلیل بارش های مطلوب و به موقع فصل بهار تعداد آتش سوزی ها در منابع طبیعی استان 61 درصد کمتر از سال قبل بود.
محمدی مقدم تاکید کرد: به منظور تسریع در روند کنترل آتش سوزی های منابع طبیعی قراردادهایی با جوامع محلی به ارزش 20 میلیارد ریال منعقد شده که 10 میلیارد ریال آن از منابع ملی و بقیه از محل اعتبارات استانی تامین می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به عنوان سرچشمه 2 رودخانه مهم زاینده رود و کارون، 11 درصد آب شیرین مورد نیاز کشور را در گذشته تامین می کرد، اما خشکسالی های مستمر یک دهه گذشته این رقم را به کمتر از 6 درصد رسانده که تهدیدی برای منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.