به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: براساس تصمیم هیات دولت مانده بدهی تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده از خشکسالی ، پس از تجمیع به مدت سه سال تمدید می شود.
وی افزود: کشاورزان و باغداران خسارت دیده از خشکسالی که اقساط آن ها تا تاریخ 6 شهریور امسال سررسید شده است برای تمدید و بخشش جرایم به بانک های عامل معرفی خواهند شد.
غریب تصریح کرد: همچنین براساس مصوبه هیات دولت تمدید سه ساله مانده بدهی تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده از خشکسالی بدون کارمزد انجام می شود.
وی یادآور شد: اجرای طرح تمدید مانده بدهی تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده از خشکسالی و بخشش جرایم آن تا پایان آذر سال جاری مهلت دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در 11 سال گذشته با خشکسالی های مستمر همراه شده به گونه ای که بسیاری چشمه ها خشک شده، دبی قنات ها کاهش یافته و سطح سفره های زیرزمینی افت چشمگیری داشته است.
به دلیل وقوع پدیده خشکسالی در یک دهه اخیر، نزدیک به 80 درصد باغات چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی و خسارت شده است.
براساس پیش بینی های صورت گرفته میزان خسارت ناشی از خشکسالی به باغات چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 100 میلیارد ریال برآورد می شود.
چهارمحال و بختیاری در خشکسالی های یک دهه اخیر با کمبود یکهزار و 300 میلیمتری بارش ها مواجه شده که به اندازه بارش 2 سال این استان است.
چهارمحال و بختیاری امسال به عنوان هفتمین استان خشک کشور شناخته شد.
پیش از وقوع خشکسالی ها 65 درصد بارش های چهارمحال و بختیاری به صورت برف بود و این در حالی است که سال زراعی جاری میزان بارش برف استان به کمتر از 20 درصد رسید.
هم اینک سه درصد چهارمحال و بختیاری به خشکسالی شدید، 93درصد خشکسالی متوسط و چهار درصد خشکسالی خفیف دچار شده است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.