به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران اجرایی از ارائه عملکرد کاری خود به جای برنامه خودداری کنند.
وی افزود: از این پس فعالیت شرکت های دانش بنیان تفکیک شود و هر شرکت تنها با یک دستگاه اجرایی و یا دانشگاه همکاری داشته باشد.
عباسی تصریح کرد: هم اینک برخی شرکت های دانش بنیان با چند دانشگاه و دستگاه اجرایی همکاری می کنند که این موضوع باعث محقق نشدن بسیاری اهداف پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، 135 شرکت فن آور، دانش بنیان و واحد رشد با 725 شغل مستقیم، گردش مالی 700 میلیارد ریالی و صادرات 124 هزار دلاری در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.
برای تسهیل در فعالیت این تعداد شرکت فناور، دانش بنیان و واحد رشد در چهارمحال و بختیاری تاکنون 10 هزار متر مربع فضای مفید در قالب دفاتر کاری و کارگاهی از سوی پارک علم و فناوری استان به آنان اختصاص داده شده است.
شرکت های فناور، دانش بنیان و واحد رشد چهارمحال و بختیاری سال گذشته 150 میلیارد ریال قرارداد در حوزه انرژی با دستگاه های اجرایی ملی و استانی منعقد کرده اند.
به منظور حمایت از شرکت های فناور، دانش بنیان و واحد رشد چهارمحال و بختیاری سند 'علم و فناوری استان' در حال تهیه و تدوین است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعیین تکلیف و پرداخت سریع تر بدهی های دولتی یادآور شد: میزان بدهی دستگاه های اجرایی دولتی به یکدیگر، طلب دستگاه های اجرایی از همدیگر و مشخص کردن میزان بدهی شهرداری ها به بخش خصوصی بررسی و اعلام شود.
عباسی اظهار داشت: تا زمانی که بدهی های دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری به یکدیگر تعیین تکلیف و یا تهاتر نشده ذیحسابان اسناد مالی را امضا نکنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: گاهی اعلام برخی نظرات از سوی مسئولان در سطح معاون و یا مدیرکل یک دستگاه اجرایی تعجب آور است.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: شایسته نیست مدیر یا معاون یک اداره کل از قانون بی خبر و یا بی اطلاع باشد.
وی افزود: تبصره 5 قانون بودجه باید در ستاد درآمد و تجهیز منابع چهارمحال و بختیاری تشریح شود.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: بلاتکلیفی مالی پیمانکاران، بانک ها و دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر بررسی و تعیین تکلیف شود.
وی دانش بنیان کردن اقتصاد را از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: در این راستا باید فعالیت های دستگاه های اجرایی به صورت تخصصی دنبال، نتیجه آن اعلام و از موازی کاری و تداخل در امور پرهیز شود.
به گزارش ایرنا، بهره مندی از توان بالا و تخصصی بخش خصوصی و سپردن امور به فعالان این حوزه از مهمترین برنامه های مسئولان چهارمحال و بختیاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری و رئیس پارک علم و فناوری استان گزارشی از روند فعالیت های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.