سید نعیم امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: سهمیه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال روستایی 560 میلیارد ریال است.
وی افزود: از این مبلغ در نیمه نخست امسال 140 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و 150 میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.
امامی تصریح کرد: تا پایان امسال تمامی سهمیه مشخص شده برای صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال روستایی جذب و در مسیر پیش بینی شده سرمایه گذاری می شود.
وی یادآور شد: صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال برای 4هزار و 500 نفر را داشته است.
امامی اظهار داشت: این میزان تعهد سال قبل با 16 درصد رشد محقق و برای افزون بر پنج هزار و 200 نفر شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شد.
به گزارش ایرنا، سهم اعتبارات چهارمحال و بختیاری در حوزه مشاغل روستایی عشایری 3 هزار و 140 میلیارد ریال مشخص شده که از این مبلغ تاکنون تنها 320 میلیارد ریال جذب شده است.
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه 21 شهریور 1397 در کارگروه تخصصی اشتغال استان از عملکرد ضعیف بانک های عامل و چهار دستگاه اجرایی این استان در خصوص جذب ضعیف تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری انتقاد کرد.
ناهماهنگی بین بانک های عامل و دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری عامل مهمی در روند نامطلوب جذب تسهیلات روستایی و عشایری این استان است.
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شد که با 4 درصد اختلاف با کرمانشاه، این استان همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.