ذبیح الله غریب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، فعالیت یک کارگاه تولید ماهیان زینتی گرم آبی (اسکار) از سال گذشته در این استان دلیل اصلی افزایش تولید محصول بوده است.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی بهبود تولید برای بهره برداران و شروع صادرات محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر دلایل افزایش تولید و ایجاد انگیزه در بین بهره برداران بوده است.
غریب، پرورش بیش از 300 هزار قطعه ماهی زینتی در 7 مزرعه پرورش ماهی در این استان را یادآور شد و گفت: با تجهیز و راه اندازی مزرعه پرورش ماهی زینتی گرم آبی در روستای 'خوی' بخش لاران شهرستان شهرکرد، میزان تولید و تنوع ماهی زینتی استان افزایش یافته است.
وی ماهیان زینتی تولیدی استان را شامل؛ گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار دانست و اظهار داشت: تولید ماهیان زینتی استان در دولت تدبیر و امید رونق گرفته است.
غریب افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.
وی نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی استان را عمده مشکلات بهره برداران عنوان کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای منطقه، امکان صادرات بخش بیشتری از ماهیان زینتی مرغوب و بازارپسند استان ممکن می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود، سالانه با تولید بیش از 24 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون حدود 100 نفر در شهرستانهای بروجن ، فارسان و شهرکرد در زمینه تولید و پرورش ماهیان زینتی فعالیت می کنند.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.