به گزارش ایرنا، سردار غلامعباس غلامزاده شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد داشته است.
وی افزود: از این میزان 422 کیلو و 271 گرم در پاکسازی نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8 درصد رشد داشته است.
غلامزاده به اجرای 28 طرح پاکسازی نقاط آلوده و محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش نشان می دهد.
وی یادآور شد: در این مدت آزمایش اعتیاد 166 راننده مثبت اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش دارد.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در نیمه نخست امسال 410 خرده فروش مواد مخدر در استان دستگری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد بیشتر است و در این مدت 24 دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف و یکهزار و 357 متهم دستگیر شدند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تلاش برای اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر ضروری است.
اقبال عباسی تاکید کرد: روزگاری خانواده ها ، اعتیاد اعضای خانواده خود را مخفی می کردند اما امروز در برخی از خانواده ها خود اعضا در راستای کاهش و رفع این بلای خانمان سوز پیشگام هستند.
وی افزود: اجرای طرح های عمرانی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و فرهنگی در نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
عباسی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات فصل عمران شهری چهارمحال و بختیاری مبلغی برای اجرای بهساری جداول، آسفالت و تعیین تکلیف زمین ها و طرح های بلاتکلیف در نقاط آلوده استان اختصاص می یابد.
وی یادآور شد : زمین های مسکن و شهرسازی شناسایی و با قیمت کارشناسی به منظور احداث مسجد، خانه عالم، بوستان، کلانتری، پایگاه بسیج و سایر طرح های مورد نیاز واگذار شود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری ها می توانند زمین های رها شده در مناطق آلوده را با حفظ مالکیت حقیقی یا حقوقی تسطیح و برای انجام فعالیت های ورزشی، تفریحی و فرهنگی کودکان، نوجوانان، جوانان و سایر ساکنان این مناطق آماده سازی کند.
وی تاکید کرد : به منظور رسیدگی مطلوب تر به موضوعات مرتبطی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، نشست های بعدی این شورا به میزبانی دستگاه های اجرایی عضو شورا و یا حتی در مسجد یا منزل افراد معتمد در مناطق آلوده برگزار شود.
عباسی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات خود در سطح ملی و استانی تلاش به موقع داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال برای اجرای برنامه های پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان 2 میلیاد و 349 میلیون و 250 هزار ریال اعتبار پرداخت شده است.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: این اعتبار به آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه شهرکرد و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.
وی افزود: برای اجرای تفاهمنامه های حوزه فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سال جاری ، اعتباراتی از محل منابع ملی و استانی برای ادارات کل آموزش و پرورش، کار تعاون و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شهرکرد، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، سازمان تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر و بنیاد شهید امور ایثارگران استان پیش بینی شده است.
مرتضوی باباحیدری اظهار داشت: اجرای تفاهمنامه های حوزه فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری سهم دستگاه اجرایی، ستاد و وزارت کشور به تفکیک مشخص و اعلام شده است.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.