سید طاهر نوربخش روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار اولیه از اعتبارات ملی و استانی برای اجرای این طرح اظهار داشت: با بررسی های انجام شده برای تکمیل این طرح 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار، این طرح در کمترین زمان ممکن تکمیل و و بهره برداری از آن یکهزار لیتر آب در ثانیه به دشت خانمیرزا منتقل خواهد شد.
نوربخش افزود: در مرحله نخست این طرح 3 هزار و 800 متر خط انتقال آب به صورت پمپاژ و 6 کیلومتر مابقی خط انتقال به صورت سقلی انجام خواهد شد.
وی دشت خانمیرزا را یکی از مهمترین قطب های تولید محصولات زراعی و باغی استان دانست و گفت: با تشدید خشکسالی و افت شدید آب های زیرزمینی بیش از 300 هکتار از باغات این دشت با بحران کم آبی مواجه شده است.
مدیر آب وخاک و امور فنی ومهندسی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در 23 هزار و 500 هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی این دشت، حبوبات و محصولات صیفی و باغی مانند سیب، بادام و گردو کشت می شود.
به گزارش ایرنا، رودخانه «کره بس» از سرشاخه های کارون بزرگ می باشد که حد فاصل جاده لردگان بعد از منطقه مسکونی ˈگرد بیشهˈ شهرستان بروجن و در 100 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.