به گزارش ایرنا، اقبال عباسی عصر شنبه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: امید بخشی در جامعه باعث موفقیت های مطلوب آن جامعه بخصوص زنان شده از این رو لازم است تا مدیران دستگاه های اجرایی از توان بانوان در بخش های مدیریتی استفاده کنند.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رسیدن به سهم 30 درصدی مدیریتی بانوان، توجه مسئولان استان را می طلبد.
پریسا ابراهیم پور تاکید کرد: از مجموع جمعیت 947 هزار نفری چهارمحال و بختیاری براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 حدود 465 هزار و 407 نفر بانو هستند، ضمن آنکه 175 بانوی استان در احزاب سیاسی، 12 نفر در شوراهای اسلامی روستاها و 34 نفر در شوراهای اسلامی شهرها عضویت دارند.
وی یادآور شد: ارائه آموزش های پیش از ازدواج به افزون بر 90 درصد زوجین چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید به منظور کاهش طلاق در این استان است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیشگیری از معلولیت، توانمندسازی و تامین مسکن جزو مهمترین برنامه های این اداره کل در دولت یازدهم و دوازهم است.
محمد میرزایی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در غربالگری شنوایی و بینایی و مشاوره ژنتیک جزو استان های برتر کشور شناخته شد.
وی یادآور شد: امسال به 396 مورد کودک آزاری، 341 مورد همسر آزاری، 21 مورد فرار از منزل، 280 زن در معرض خطر، 29 مورد در حال اقدام به خودکشی و یکهزار و 62 مورد مداخله برای جلوگیری از طلاق در اورژانس های اجتماعی چهارمحال و بختیاری کمک شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 60 درصد کارکنان دانشگاه، 60 درصد دانشجویان، 61 درصد متخصصان و فوق تخصص ها، 63 درصد پزشکان عمومی، 80 درصد پرستاران، 58 درصد داروسازان و 40 درصد مدیران این دانشگاه خانم هستند.
ارسلان خالدی فر تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مطالبات فراوانی از بیمه دارد که هنوز پرداخت نشده است.
در این نشست تعدادی از کارآفرینان بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند توانمندی های حوزه بانوان این استان ارائه کردند.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برای ارزیابی سیاست های دولت در حوزه زنان و خانواده به شهرکرد سفر کرده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.