مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ورزش برای همه دولت ها از اهمیت بالایی برخوردار است ، به همین دلیل دولت ها بر روی ورزش سرمایه گذاری هنگفتی می کنند.
به گزارش ایرنا، حمید کریمی در آیین گشایش این رقابت ها افزود : ورزش زبان مشترک ملت هاست و وقتی تیم ها ملی در مسابقات بین المللی برنده می شوند ، همه مردم خوشحال می شوند.
وی با بیان اینکه تنها 5 تا 7 درصد جمعیت کشور به صورت سازماندهی شده ورزش می کنند، اظهار داشت : با احتساب ورزش همگانی و حرفه ای بین 15 تا 20 درصد مردم به ورزش می پردازند که در این زمینه فقر حرکتی وجود دارد.
به گفته وی، ورزش همگانی در جامعه محجور مانده است و در کنار ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی توجه شود و ورزش همگانی به یک گفتمان تبدیل شود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ورزش طناب زنی را مجموعه ای از ورزش های جذاب دانست و گفت : انعطاف پذیری ، سرعت بالا و چابکی از مهمترین ویژگی ها این ورزش است.
نایب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز گفت: رشته ورزشی طناب زنی از ارزان ترین و جذاب ترین رشته های ورزشی در جهان است.
میترا روحی دهکردی افزود: رشته ورزشی طناب زنی در سطح آموزشگاه ها و مدارس شروع شد و اکنون به دانشگاه ها رسیده است و ایران می تواند در این رشته ورزشی در آسیا و جهان به مدال دست یابد.
به گفته وی، در مسابقات جهانی دختران زیر 14 سال و بالای 14 سال این رشته ، طناب زنان ایرانی موفق به کسب عناوین قابل قبولی شدند و این نشان می دهد که این رشته ورزشی قابلیت کسب مدال را دارد.
به گزارش ایرنا، این مسابقات با حضور یکصد ورزشکار طناب زن از 13 استان کشور به مدت دو روز به میزبانی شهرکرد برگزار می شود.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.