به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در نشست با اعضای مجمع خیران مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری همچنین از اختصاص 300 میلیارد تومان اوراق به پروژه های خیرساز کشور در سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته نیز 200 میلیارد تومان به پروژه های خیرساز در کشور اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه پروژه های خیرساز در کمترین زمان احداث می شود، افزود: اعطای اعتبار به این پروژه ها در اولویت برنامه های این سازمان است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون برخی از استانهای برخوردار هم از فضاهای آموزشی نامناسب برخوردارند که اعتبارات دولتی به هیچ وجه جوابگوی بازسازی و نوسازی این مدارس نیست.
وی به حضور خیران به عنوان بازوی توانمند مدرسه سازی و همراهی دولت اشاره کرد و افزود: امسال بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی به بخش نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شد که در سه ماه نخست امسال این اعتبارات به استان ها ابلاغ شد.
وی گفت: تاکنون بیش از 4 هزار میلیارد تومان به حوزه نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شد که با این میزان تخصیصی درصد مدارس تخریبی از 70 به 30 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز تاکید کرد: از سال 62 تاکنون 350 پروژه خیرساز در استان احداث شده که از این تعداد بیش از 210 پروژه در سه سال اخیر کلنگ زنی و به بهره برداری رسیده است.
بهروز امیدی افزود: در سال جاری در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان احداث بیش از 25 پروژه آموزشی از سوی خیران تعهد شده است.
وی گفت: بیش از 50 میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت فضاهای آموزشی از سوی خیران داخل و خارج از استان جذب شده است.
امیدی افزود: هم اکنون بیش از یکهزار و 600 فضای آموزشی در 40 شهر و 900 روستای استان فعال است که 65 درصد دانش آموزان در شهرها و 35 درصد در روستاها مشغول تحصیل هستند و بیشترین فضاهای آموزشی استان نیز در روستاهاست..
به گفته وی 265 مدرسه استان با کمتر از 20 دانش آموز اداره می شود و پوشش تحصیلی استان از میانگین کشور بالاتر است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجیهز مدارس استان نیز در این نشست افزود: هم اکنون 100 پروژه آموزشی نیمه تمام در استان وجود دارد که اتمام این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 50 تا 75 درصد حمایت خیران را می طلبد.
حمیدرضا براتی افزود: میانگین مشارکت خیران در امر مدرسه سازی در استان 15 درصد است.
به گفته وی از مجموع 235 نفر عضو مجمع خیران مدرسه ساز استان، 50 نفر زن هستند.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.