حمید رئیسی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به شروع آبرسانی سیار به شهرک های صنعتی سفید دشت و فرادنبه شهرستان بروجن افزود: در پی تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی، روزانه بیش از 500 مترمکعب برای جبران کمبود آب مصارف صنعتی به این نواحی ارسال می شود.
وی، تعداد چاه های عمیق تامین آب بخش صنعتی و شرب شهرک های صنعتی استان را 27 حلقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر چاههای شهرک صنعتی سفید دشت و فرادنبه بطور کامل خشک و دبی آب مابقی نیز کاهش محسوس یافته است.
معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری، اتصال شبکه آبرسانی پروژه بن - بروجن را تنها راه برون رفت از بحران کم آبی شهرکهای صنعتی استان اعلام کرد و گفت: در صورتی که سهمیه آب تخصیصی شبکه بن - بروجن بهار سال آینده محقق نشود، شهرک صنعتی شهرکرد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.
رئیسی، با اشاره به اینکه برای هر هکتار در شهرک صنعتی چهار دهم لیتر در ثانیه آب مورد نیاز است، افزود: شهرک صنعتی شهرکرد بیش از 322 هکتار است که به 130 لیتر آب بر ثانیه نیاز دارد که با کمبود 105 لیتر آب در ثانیه در این شهرک صنعتی مواجه هستیم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 21 شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که حدود 14 هزار خانوار معادل 45هزار نفر از جمعیت استان از درآمد شهرک های صنعتی ارتزاق می کنند.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.