ایالات متحده: فقط 10 درصد تراکنش‌های بیت کوین به فعالیت‌های مجرمانه اختصاص دارد !Reviewed by محمد آذرنیوار on Aug 15Rating: 5.0

بیت کوین یاری‌رسان فروشندگان مواد مخدر و پول‌شویی‌هاست. علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مدت‌هاست بر سر غیرمنصفانه بودن این موضوع بحث‌وجدل می‌کنند. حالا تحقیقات سازمان مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA) مهر تاییدی برای علاقه‌مندان بیت کوین است.

نماینده ویژه DEA، لیلیتا اینفانته در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اظهار داشت که فقط ۱۰ درصد از تراکنش‌های بیت کوین به فعالیت‌های مجرمانه اختصاص دارند. به گفته وی در سال ۲۰۱۳ حدود ۹۰ درصد از تراکنش‌های بیت کوین به فعالیت‌های مجرمانه مربوط بوده که با بسته شدن سایت دارک وب سیلک رود (Silk Road)، این رقم با کاهش شدیدی مواجه شده است.

البته این بدان معنا نیست که امروزه مجرمان کمتری از بیت کوین برای کارهای غیرقانونی استفاده می‌کنند. اینفانته اظهار داشت که حجم معاملات غیرقانونی بیت کوین نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته اما به دلیل کاربردی شدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کلاس دارایی، درصد استفاده از آن برای جرم و جنایت رو به کاهش است. او گفت که عمده فعالیت غیرقانونی با ارزهای دیجیتال از مواد مخدر با یک مورد دیگر جایگزین شده است: دلالی

به گزارش CCN، دولت کانادا در اوایل سال جاری میلادی گزارشی را با این نتیجه که اعتبار بیت کوین در بازارهای سیاه در واقعیت هنوز اثبات نشده، منتشر کرد.

بخشی مهمی از این گزارش:

بیت کوین نه بالاتر از قانون است و نه یک آهنربا برای معاملات غیرقانونی: تنها بخش ناچیزی از پول‌های کثیف کره زمین را بیت کوین تشکیل می‌دهد. دلیل آن این است که بیت کوین برای کسانی که می‌خواهند ردی از خود به جای نگذارند، خیلی جذاب نیست.

ایالات متحده: فقط 10 درصد تراکنش‌های بیت کوین به فعالیت‌های مجرمانه اختصاص دارد !

درآخر اینفانته اذعان داشت به این دلیل که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بدون سانسور هستند، سازمان‌های مجری قانون می‌توانند اطلاعات ثبت شده در بلاک چین‌ها را برای رهگیری فعالیت‌های مجرمانه بررسی کنند.

او گفت:

بلاک چین امکانات زیادی را برای تشخیص هویت در اختیار ما قرار می‌دهد و من واقعاً می‌خواهم از آنها استفاده کنم.

اینفانته افزود که ارزهای دیجیتال پیگیر گریز مانند مونرو و زی‌کش می‌توانند جایگزین‌های جذابی برای خلافکاران باشند اما در حال حاضر گستردگی و نقدینگی آن‌ها در حدی نیست که خیلی مورد استفاده قرار بگیرند. او مدعی شد که بازرسان سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا راهی برای ردیابی این ارزهای دیجیتال هم دارند اما جزئیات دقیق آن را نمی‌داند.

 

منبع: CCN
print

دیدگاه تان را بنویسید