مایکروسافت از الگوریتم اثبات اعتبار (Proof-of-Authority) برای اتریوم رونمایی کرد

پلتفرم سرویس ابری (Cloud) مایکروسافت که با نام آژور (Azure) شناخته می‌شود، الگوریتم اثبات اعتبار (Proof-of-Authority) را بر روی محصول بلاک چین اتریوم خود، در تاریخ ۷ آگوست معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

پلتفرم سرویس ابری (Cloud) مایکروسافت که با نام آژور (Azure) شناخته می‌شود، الگوریتم اثبات اعتبار (Proof-of-Authority) را بر روی محصول بلاک چین اتریوم خود، در تاریخ ۷ آگوست معرفی کرد.

گفته می‌شود که این الگوریتم جدید در شبکه اتریوم، امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را برای شبکه‌های خصوصی یا جمعی به صورت بهینه‌تر از قبل فراهم می‌کند. با استفاده از این الگوریتم جدید تمام شرکت‌کنندگان در توافق جمعی «شناخته شده» و «دارای اعتبار» هستند.

در مقابل الگوریتم اثبات کار که پروتکل فعلی آژور می‌باشد، الگوریتم اثبات اعتبار بر روی قواعد هویت‌های تایید شده و تاییدکنندگان (Validator) استوار است، بطوریکه به مانند مکانیزم اثبات کار، برای تایید تراکنش‌ها رقابتی وجود ندارد.

این پروتکل جدید بر روی آژور، با برخی قابلیت‌های دیگر مانند سیستم تشخیص هویت دروغین، پشتیبانی از زبان وب‌اسمبلی، سیستم نظارت بر آژور و مدیریت برنامه‌های غیرمتمرکز نیز ترکیب شده تا عملکرد درست و امنیت را تضمین کند.

سیستم تشخیص هویت دروغین این وظیفه را دارد که از وجود هویت یکسان بین دو نود (Node) هنگامی که اعضا در حال بررسی «نودهای اجماع یافته زائد» (Redunant Consensus Nodes) هستند، جلوگیری کند. این سیستم استفاده از ماشین مجازی و حتی قطعی از شبکه را تشخیص می‌دهد، بطوریکه نودهای جدیدی که از شبکه خارج شده‌اند یا با ماشین مجازی دوباره وارد شبکه شده‌اند، فعالیت خود را با هویت قبلی ادامه می‌دهند.

پشتیبانی از زبان وب‌اسمبلی فرایند ایجاد قراردادهای هوشمند را ساده می‌کند و امکان برنامه‌نویسی برای مشتریان را با زبان‌هایی که بیشتر با آن آشنا هستند فراهم می‌کنند، بصورتیکه آن‌ها دیگر مجبور به برنامه‌نویسی با سالیدیتی (Solidity) که بلاک چین اتریوم با آن نوشته شده، نیستند. گفته شده است که توسعه‌دهندگان با این سیستم جدید می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز را با زبان C و ++C و Rust نیز بنویسند.

[مایکروسافت از الگوریتم اثبات اعتبار (Proof of Authority) برای اتریوم رونمایی کرد]

سیستم مدیریت برنامه‌های غیرمتمرکز برای ساده‌سازی رای‌دهی و انتخاب تاییدکنندگان در هنگام توافق جمعی راه‌حلی ارائه می‌دهد. با فعال‌سازی این قابلیت، توسعه‌دهندگان این امکان را به مشتریان می‌دهند که تنها اطلاعاتی را که نیاز دارند، برای آن‌ها نمایش داده شود و با این کار از پیچیدگی کاسته و بهره‌وری بالا می‌رود.

همچنین سیستم مدیریت برنامه‌های غیرمتمرکز از اینکه اعضا بر روی کلیدهای خود کنترل دارند، اطمینان می‌یابد و امکان ورود کاملا محافظت شده به کیف‌پول‌های انتخاب شده توسط کاربر را فراهم می‌کند.

مایکروسافت اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم را برای سرویس ابری آژور اعلام کرد. سرویس پردازش ابری آژور در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و شبکه‌ای جهانی از پایگاه داده‌های مدیریت شده است که امکان توسعه، آزمایش، گسترش و مدیریت سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف را به کاربران می‌دهد.

در اویل ماه ژوئن ائتلاف بلاک چینی R3 اعلام کرد که این شرکت به همراه ۳۹ شرکت مالی در سرتاسر جهان، برنامه شناخت مشتری (KYC) را به همراهی ۴۵ نود بر روی سرویس آژور با موفقیت اجرا کرده است.

منبع: cointelegraph

 

دیدگاه تان را بنویسید