استخراج مخفیانه ۵۰۰ هزار بیت کوین با استفاده از تجهیزات یک شرکت روسی !

​مدیر عامل شرکت بزرگ خدمات پرداخت Qiwi اعلام کرد که برنامه نویس و کارمند سابق این شرکت، با استفاده از درگاه های پرداختی و تجهیزات شرکت، ۵۰۰ هزار بیت کوین استخراج کرده است !

لینک کوتاه کپی شد

سرگئی سولونین، مدیر عامل Qiwi (سرویس ارائه دهنده خدمات پرداخت روسی) اذعان داشت در سال ۲۰۱۱ یکی از کارکنان از طریق درگاه‌های پرداختی این شرکت موفق به استخراج بیت کوین شده است.

طبق گزارش سایت روسی Meduzaکه در ۲۵ جولای منتشر شد، این شخص موفق به استخراج ۵۰۰,۰۰۰ بیت کوین شده است.

همچنین بخوانید: بازداشت مهندسان روسی به جرم ماینینگ توسط ابر رایانه های مرکز سری تاسیسات هسته ای

سرگئی سولونین طی سخنرانی خود در دانشکده ارتباطات پیشرفته مسکو (MACS) اظهار داشت که یکی از برنامه نویسان اسبق  Qiwi، از درگاه‌های پرداختی این شرکت برای استخراج ارزهای دیجیتال بهره برده است و تعداد ۵۰۰ هزار بیت کوین را از این طریق استخراج کرده که ارزش آن در سال ۲۰۱۱ حدود ۵ میلیون دلار و درحال حاضر چیزی حدود ۴ میلیارد دلار است.

[استخراج مخفیانه 500 هزار بیت کوین با استفاده از تجهیزات یک شرکت روسی !]

مدیرعامل شرکت Qiwi

سولونین گفت:

چیزی که بیشتر از همه من را متعجب کرد این موضوع بود که این فرد طی سه ماه توانست ۵۰۰ هزار کوین با ارزش ۵ میلیون دلار استخراج کند، رقمی جالب توجه که این روزها ارزشی بالغ بر میلیاردها دلار دارد.

طبق این گزارش، شرکت Qiwi هنگامی متوجه شد کارمند خود عملیات ماینینگ را انجام می‌دهد که مصرف برق در طول شب به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یافت. وقتی کارمند مذکور شناسایی شد، حاضر به تسلیم اموال خود نشد و استعفا خود را اعلام کرد.

سولونین همچنین افزود؛ پس از آنکه مشاهده کردیم از درگاه‌های Qiwi برای استخراج بیت کوین استفاده شده به این نتیجه رسیدیم که ظاهرا به نسبت راهی که قرار بوده است از آن ها استفاده شود، سودآوری بیشتری به ارمغان داشته در نتیجه شرکت Qiwi تلاش کرد عملیاتی مشابه ماینینگ را روی درگاه‌های خود پیاده سازی کند. به هر حال، پس از حدود سه ماه آزمون و خطا مشخص شد که قدرت محاسبات درگاه‌ها برای مقابله با سایر ماینرها در شبکه بیت کوین ناکارآمد ظاهر شده است.

طبق گزارش سرویس خبری روسی، آن برنامه‌نویس احتمالا نتوانسته از تمام ۵۰۰ هزار بیت کوین استخراج شده بهره مند شود و شاید خیلی از آن‌ها از دست رفته باشند.

هفته گذشته آناتولی آکساکوف، رئیس مجلس دوما روسیه در بازارهای مالی عنوان کرد؛ استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال و صاحبان ماینرها در روسیه باید تحت نظارت دستورالعمل درآمد داخلی قرار بگیرند. آکساکوف همچنین گفت مجلس دوما (مجلس قانون‌گذاری) این لایحه را ظرف چند ماه آینده، به تصویب خواهد رساند.

در این خبر بخوانید: روسیه به سمت قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند

منبع:cointelegraph

print

 

دیدگاه تان را بنویسید