از کیف پول مبتنی بر بلاک چین ایرانی رونمایی شد

​در سومین روز از نمایشگاه الکامپ، بهره برداریِ آزمایشی از کیف پول مبتنی بر بلاک چین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، صورت گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

در حاشیه نمایشگاه الکامپ، کیف پول مبتنی بر  بلاک چین امروز با حضور دکتر صادق نجفی، معاون وزیر صنعت و معاونان سازمان صنایع کوچک به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسم رونمایی از این کیف پول که با نام سککوک یا «سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار» معرفی گردید، صادق نجفی این کیف پول را برای «تقویت بنگاه های متوسط و کوچک» بسیار موثر خواند و گفت:

این اتفاق یکی از معضلات جدی بنگاه های اقتصادی را برطرف می‌کند و نه تنها معاملات اعتباری این بنگاه‌ها را افزایش خواهد داد بلکه بر شتاب و حجم سرمایه در گردش آن می افزاید.

وی در ادامه ذکر کرد:

در وضعیت فعلی تأمین مالی بنگاه‌ها و تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز آن ها با راه اندازی سککوک، بدون آنکه بر شبکه بانکی کشور فشاری محتمل شود، تا حد عمده ای برطرف خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد:

اگر بخواهیم از منابع سرمایه کشور، مانند صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، شاهد همان اتفاقاتی خواهیم بود که در سال های پیش رخ داد. بنابراین ما با حمایت از سامانه ملی سککوک، سعی می‌کنیم از وضع موجود و منابعی که در شبکه بانکی و هم در بازار سرمایه وجود دارد، در جهت گردش فعالیت اقتصادی بنگاه ها کمک بیشتری بگیریم.

همچنین گفتنی است، در این دوره آزمایشیِ کیف پول بلاک چین بر روی سامانه ملی سککوک از پیشنهادها و راهکارها و همچنین بازخوردهای مدیرانِ بنگاه های کوچک برای ارتقای کیفیت آن بهره‌مند خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید