بانک مرکزی تایلند از بلاک چین برای جلوگیری از تقلب در پرداخت‌ها استفاده می‌کند

رئیس بانک مرکزی تایلند (BoT) طی سخنرانی‌ که در جلسه‌ی بلومبرگ و آ سه آن (انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) در تاریخ ۱۲ جولای داشت، اعلام کرد که بانک مرکزی تایلند در حال بررسی کاربردهای مختلف فناوری بلاک چین است.

لینک کوتاه کپی شد
 

رئیس بانک مرکزی تایلند (BoT) طی سخنرانی‌ که در جلسه‌ی بلومبرگ و آ سه آن (انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) در تاریخ ۱۲ جولای داشت، اعلام کرد که بانک مرکزی تایلند در حال بررسی کاربردهای مختلف فناوری بلاک چین است.

دکتر وراتای سانتیپراباب (رئیس بانک مرکزی تایلند) اظهار داشت:

ما در حال بررسی کاربردهای فناوری بلاک چین به‌ویژه در پرداخت‌های برون مرزی، مدیریت مالی زنجیره تامین و احراز هویت در اسناد هستیم.

وی در ادامه گفت:

استفاده از بلاک چین در پرداخت‌های برون مرزی ارتباطات مالی منطقه‌ای را بهبود می‌بخشد و خدمات مالی برون مرزی را تسهیل می‌کند.

دکتر سانتیپراباب بر این باور است که بلاک چین نقش مهمی در کاهش تقلب و محافظت از داده‌های مالی دارد:

پذیرش فناوری‌های نوین مانند سیستم‌های تشخیص هویت و بلاک چین‌ها، به ایمنی اطلاعات مالی کمک می‌کند و فعالیت‌های جعلی و تقلب‌ها را کاهش می‌دهد.

او در این سخنرانی درباره‌ی روند به‌روزرسانی مقررات بانکی این کشور که در واقع روحیه‌ی «رقابت و نوآوری» را تقویت می‌کند صحبت کرد:

بانک مرکزی تایلند در حال حاضر قصد دارد با انجام یک سری اصلاحات، قوانین منسوخ شده را بررسی و فعالیت‌های تجاری را تسهیل کند. به‌این‌ترتیب می‌توانیم مطمئن باشیم که مقررات ما مانع رقابت و نوآوری نمی‌شود و حتی به جبران هزینه‌های زیاد خدمات مالی کمک می‌کند.

تایلند به‌تازگی دو اقدام قابل‌توجه در راستای تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال انجام داده است. به‌گزارش کوین تلگراف در ۳۰ مارس، وزیر دارایی این کشور از یک چارچوب مالیاتیِ جدید برای ارزهای دیجیتال خبر داد. همین نشریه، هفته‌ی پیش نیز گزارشی از دومین اقدام تایلند درباره‌ی ارزهای دیجیتال منتشر کرد. این اقدام که از جانب کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (Thai SEC) صورت گرفت، حاکی از آن است که مقررات جدید عرضه اولیه سکه (ICO) در ۱۶ جولای اجرا خواهد شد.

البته این اولین بار نیست که رئیس بانک مرکزی تایلند در راستای اجرایی‌کردن فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین گام برمی‌دارد. کوین تلگراف پیش از این نیز در ماه ژوئن گزارشی منتشر کرده بود که در آن دکتر سانتیپراباب درباره‌ی امکان صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای بهبود پرداخت‌های بین بانکی صحبت کرده بود.

منبع: cointelegraph

 

دیدگاه تان را بنویسید