اطلاعیه انجمن بلاکچین ایران در مورد خبر مصادره 500 بیت کوین توسط دولت فدرال آمریکاReviewed by گروه خبری on Jul 16Rating: 5.0

روز گذشته خبری مبنی بر پیگیری بیت کوین‌های بلوکه شده ایرانیان توسط دولت فدرال آمریکا به نقل از انجمن بلاک چین منتشر شد که برای خوانندگان، این خبر از شفافیت بالایی برخوردار نبود. انجمن بلاک چین ایران اطلاعیه زیر را در این باره منتشر کرده است:

نظر به اینکه متاسفانه روز گذشته خبری در ایبِنا به نقل از رئیس این انجمن منتشر شد که اشتباهات بسیاری در نقل قول آن وجود داشت، موارد ذیل به آگاهی مخاطبان این انجمن می رسد:

۱- بر همه دست اندرکاران این حوزه و برهر عالم علم رمزنگاری واضح و مشخص است که مصادره بیت کوین با تکنولوژی فعلی دنیای امروز برای دولت فدرال آمریکا و برای هر دولت دیگری غیرممکن است و میلیون ها سال برای این کار با تکنولوژی فعلی زمان لازم است.
لذا بیت کوین بسیار بسیار امن تر از آن است که به این زودی ها هیچ قدرتی توان شکستن کلید آن و یا مصادره آن را داشته باشد.

۲- خبرنگار محترم ایبِنا با کمال تعجب از ذکر نام شرکت صرافی «bittrex» در متن خبر خودداری کرده است و ما امیدواریم این کار برای جوسازی رسانه ای نبوده باشد. متاسفانه علی رغم تذکرات متعدد انجمن بلاکچین ایران و دیگر فعالین صنعت بلاکچین ایران تعدادی از هموطنان خودشان اقدام به واریز بیت کوین های خود به حساب این شرکت آمریکایی کرده اند، و این شرکت آمریکایی، علی رغم رفتار معمول شرکتهای مشابه که در چنین شرایطی اقدام به عودت پول های ایرانیان می کردند (مثل شرکت Poloniex)، و علی رغم اینکه در ابتدا رسما اعلام کرده بود، که مشکلی با فعالیت ایرانیان ندارد، متاسفانه در اقدامی که می‌تواند کلاهبرداری قلمداد شود و با استفاده از فرصت ایجاد شده به دلیل تغییر و تحولات سیاسی در آمریکا، دارائی های رمزارز بسیاری از از ایرانیان و غیرایرانیان را به بهانه های واهی مسدود کرده و تاکنون پاسخ شایسته ای هم به شکایات هموطنان نداده است.

۳- خوشبختانه تعداد محدودی از هموطنان با اقداماتی هوشمندانه و به روش های مخصوص ایرانیان توانستند دارایی های مسدود شده خود را آزاد کنند، اما متاسفانه بعدا این روش ها هم مسدود شد.

۴- متاسفانه به دلیل عدم تمرکز هماهنگی لازم، برای باقی مانده بیت کوین ها، که برآورد می شود حدود ۵۰۰ بیت کوین باشد، هنوز امکان گرفتن وکیل و اقدام حقوقی در خور فراهم نشده است.

۵- این انجمن اطلاعی از اینکه آیا امور بین الملل پلیس فتا در این زمینه اقدامی کرده است یا خیر ندارد، قاعدتا امکان پیگیری این موضوع از طریق ایشان باید فراهم باشد.

۶- رقم ۵۰۰ بیت کوین کاملا برآوردی است و هیچ مستندات دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

۷- این انجمن همچنان وظیفه خود می داند پیگیر مطالبات کاربران ایرانی چه از طریق مراجع داخلی مثل پلیس فتا، چه از طریق مراجع بین المللی، باشد. اما این پیگیری ها منوط به اجماع کاربران ایرانی در مورد نحوه انجام این کار است که متاسفانه هنوز محقق نشده است.
امیدواریم با هماهنگی های بیشتر بتوانیم بیش از پیش حافظ منافع کاربران ایرانی حوزه فناوری زنجیره بلوک باشیم.

با احترام
سپهر محمدی
رئیس انجمن

 

منبع: کانال اطلاع رسانی انجمن بلاکچین ایران
print

دیدگاه تان را بنویسید