نتایج یک تحقیق: ارزهای دیجیتال شرایط تبدیل شدن به پول رایج را دارند !Reviewed by مریم رضائی on Jul 11Rating: 5.0

حاصل تلاش و تحقیقات مشترک امپریال کالج لندن و پلتفرم تریدینگ eToro نشان داده است که ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین قابلیت تبدیل شدن به یک ابزار جریان اصلی در امور پرداختی را دارند و در حال حاضر یکی از سه معیار اصلی پول و سرمایه را برآورده کرده اند.

نتایج یک تحقیق: ارزهای دیجیتال شرایط تبدیل شدن به پول رایج را دارند !

گزارش «ارز های دیجیتال: غلبه بر موانع اعتماد و پذیرش» حاصل تلاش مشترک پروفسور ویلیام نوتنبلت از امپریال کالج لندن و دکتر زینب گاروک از مدرسه کسب و کار امپریال کالج است. در این گزارش عنوان شده است که ارزهای دیجیتال گام نهادینی در جهت آینده پول هستند و می توانند در این ده سال به یک ابزار کارآمد برای پرداخت ها تبدیل بشوند.

در این گزارش ذکر شده است که ارزهای دیجیتال در نقش ذخیره ای از ارزش، یکی از سه معیار اصلی پول فیات را دارند. اما هنوز دو قابلیت باقی مانده از سه معیار اصلی پول در آن ها عملی نشده و کماکان در نقش یک ابزار مالی و یک واحد پولی پذیرفته شده خدمت رسانی نمی کنند.

بنابرین لازم است برای برآورده ساختن این الزامات، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با شش چالش اصلی دست و پنجه نرم کنند: مشکلات مربوط به مقیاس پذیری، کاربردپذیری، مقررات، نوسانات قیمتی، انگیزه ها و حریم خصوصی.

گزارش مذکور تأکید می کند که این سیستم های پرداختی و دارایی های جدید، یک شبه پدیدار نشده اند. به گفته اقبال گاندهام -مدیرعامل eToro و عضو ارشد هیئت رببسه گروه صنعتی CryptoUK- اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ فرستاده شده، اما حدود سی سال «برای تبدیل کردن آن به یک رابط کاربر پسند» وقت گذاشته شده است. حال از زمان انجام اولین تراکنش بیت کوین چیزی حدود هشت سال گذشته و امروز شاهد این هستیم که رفته رفته ویژگی های پول رایج را به خود می‌گیرد.

نتایج یک تحقیق: ارزهای دیجیتال شرایط تبدیل شدن به پول رایج را دارند !

Iqbal Gandham

او در ادامه می گوید:

توانایی ارزهای دیجیتال در ساده سازی پرداخت های فرا-مرزی میتواند آن ها را به یک ابزار جریان اصلی در حوزه  امور پرداختی تبدیل کند.

همچنین بخوانید: تاریخچه پول و آینده بیت کوین

پروفسور ویلیام نوتنبلت می گوید:

فناوری ارز دیجیتال به لطف کارکرد غیر متمرکز خود، می تواند تصور کنونی ما از ماهیت سیستم‌های مالی و دارایی‌های مالی را دگرگون سازند.

هفته گذشته، آگستین کارسنس -رئیس بانک تسویه حساب های بین المللی- ادعا کرد که مبادلات ارزهای دیجیتال نمی توانند عهده دار وظایف و کارکرد‌های مالی باشند و به جوانان در خصوص «تلاش برای ایجاد ارز دیجیتال جدید» هشدار داده است.

نتایج یک تحقیق: ارزهای دیجیتال شرایط تبدیل شدن به پول رایج را دارند !

Agustin Carstens

پیش از این در ماه ژوئن، بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) یک مقاله ۲۴ صفحه ای را به این موضوع اختصاص داده بود. تمرکز این مقاله بر روی مشکلات مقیاس پذیری شبکه بیت کوین بود. در این مقاله نوشته شده که ارزهای دیجیتال در حدی مقیاس پذیر نیستند که به یک ابزار مبادلاتی در اقتصاد جهان تبدیل بشوند.

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید