تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل ۱۰ جولای (۱۹ تیر)

​ریپل با وجود افزایش قیمت هنوز باب میل خریداران نیست. این ارز دیجیتال در سه روز گذشته در عبور از EMA بیست روزه ناتوان بود.

لینک کوتاه کپی شد

ریپل با وجود افزایش قیمت هنوز باب میل خریداران نیست. این ارز دیجیتال در سه روز گذشته در عبور از EMA بیست روزه ناتوان بود.

 

تنها امیدواری که ریپل ایجاد کرد، عدم سقوط قیمت آن به زیر ۰٫۴۵ دلار بود.

در دیدگاه صعودی خریداران باید منتظر عبور قیمت از ۰٫۵۶ دلار باشند که در این صورت شاهد یک سود مناسب خواهند بود.

در دیدگاه نزولی اگر قیمت ریپل به زیر ۰٫۴۲۴۲ دلار برسد، یک سقوط نسبتا بزرگ در انتظار این ارز دیجیتال خواهد بود.

همراهان گرامی ارزدیجیتال در نظر داشته باشند تحلیل های ارائه شده در این بخش، ترجمه ای از تحلیلگران برتر رسانه های معتبر انگلیسی زبان بوده و هیچگونه پیشنهادی توسط ما جهت ورود به بازارهای پر ریسک کریپتوکارنسی ارائه نمی شود ، پیشنهاد ما به شما در ابتدا مطالعه انواع تحلیل و آشنایی کامل با مخاطرات این بازار است ،همچنین جهت آشنایی می‌توانید مقاله های رازهای تریدینگ ارزهای دیجیتال و اشتباهات مرگبار ترید را مطالعه نمایید و اگر اصطلاحات این مقالات برایتان نامفهوم هستند ، می‌توانید از بخش دانشنامه و واژه نامه ارزهای دیجیتال، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.آرشیو تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۲ تیر ۱۳۹۷

ریپل فعلا از اعتماد سرمایه‌گذاران بلند مدت برخوردار نیست و ترید کوتاه مدت آن ریسک زیادی دارد. این ارز دیجیتال در عبور از میانگین متحرک نمائی (EMA) بیست روزه ناتوان بود.

 

کمترین ریسک برای خرید وقتی است که قیمت این ارز دیجیتال به بالای ۰٫۵۶۲۷۰ دلار برسد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۵ تیر ۱۳۹۷

ریپل در نزدیکی حمایت بزرگ خود یعنی ۰٫۴۵۳ دلار معامله می‌شود. در ۲۴ ژوئن قیمت به زیر این حمایت کشیده شده اما چند ساعت بعد دوباره به بالای حمایت برگشت.

 

تا زمانی که گاوه‌ها (موارد صعودی) برای یک بازگشت سریع فشار وارد نکنند، ریپل در مقابل خرس‌ها آسیب پذیر خواهد بود. اگر حمایت ۰٫۴۵۳ دلار شکسته شود، حمایت بعدی در ۰٫۲۴ دلار خواهد بود.

اگر قیمت ریپل از ۰٫۵۶ دلار عبور کند،‌ می‌توانیم درباره سود مناسب تجارت ریپل خوش‌بین باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

اکی ماتسوموتو، مدیر عامل بروکر ژاپنی Monex Group، معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال شبیه بازار مشتقات خواهد شد. اگر پیش بینی او درست باشد، بازارهای ارز دیجیتال می توانند بخش قابل توجهی از کل حجم معاملات جهانی را شامل شوند. این امر نشان‌ دهنده این است که برای معامله گران و سرمایه گذارانی که در اوایل این بازی قرار دارند، یک فرصت بزرگ وجود دارد.

با این حال، تنظیم کنندگان در مورد نحوه طبقه بندی ارزهای دیجیتال سردرگم هستند. کمیسیون معاملات کالای آتی ایالات متحده معتقد است که ارزهای دیجیتال باید در طبقه کالا‌ها قرار بگیرند. این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، آن‌ها را اوراق بهادار می‌داند. هر چه شود، با یک جرقه کوچک، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل پتانسیل فوق‌العاده اش به رشد خود ادامه خواهد داد.

حتی بانک مرکزی کره جنوبی هم بر توانایی ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای تحقق رویای جامعه بدون نقدینگی ( cashless society) تاکید دارد.

ریپل/ دلار

ریپل در دامنه محدود (range-bound) بین ۰٫۷۶ تا ۰٫۹۳۷۷۷ دلار قرار دارد.

 

در صورت عبور قیمت از ۰٫۹۴ دلار، احتمال صعود تا ۱٫۲ دلار زیاد است. از سوی دیگر، در صورت شکسته شدن حمایت ۰٫۷۶ دلار، قیمت در میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه به ۰٫۵۶ دلار خواهد رسید.

در داخل محدوده بی ثباتی زیادی وجود دارد. قبل از هر تریدی باید منتظر خروج ریپل از محدوده اش باشید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

غلبه بر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) برای ریپل دشوار است. خرس‌ها (موارد نزولی) تلاش می‌کنند تا قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطوح ۰٫۵۶۲۷۰ دلار سوق دهند. در صورت این اتفاق، احتمال سقوط قیمت تا ۰٫۴۵ بسیار بالاست.

 

از سوی دیگر، اگر گاوها از سطوح ۰٫۵۶۲۷۰ دلار حمایت کنند، معامله گران می‌توانند موقعیت های بلند مدت با توقف ضرر ۰٫۴۵ شروع کنند. در صورت صعود موفقیت آمیز، فروش در قیمت ۰٫۷ دلار مناسب است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

ریپل/ دلار

 

تا زمانی که ریپل از مقاومت ۰٫۵۶ دلار عبور نکند، احتمال افزایش قیمتی که به ریسک آن بیارزد کم است. در حال حاضر، اگر قیمت به زیر حمایت ۰٫۴۵ دلار پیش رود، احتمال ادامه دار بودن سقوط زیاد است.

در صورت صعود قیمت به زیر ۰٫۴۵ دلار، پیشنهاد می‌شود تا نزدیکی حمایت در ۰٫۲۲ دلار و صعود تا مقاومت بعدی منتظر بمانید.. اگر حمایت ریپل موثر باشد و قیمت در بالای ۰٫۵۷ دلار برای مدت کوتاهی تثبیت شود، یک نشانه‌ی صعودی در انتظار ماست.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

در اوایل فوریه، بیت کوین که در اواسط دسامبر ۲۰۱۷ به نزدیکی ۲۰,۰۰۰ دلار رسیده بود، سقوطی وحشتناک تا ۶,۹۰۰ دلار داشت. طبق بررسی‌های انجام شده، جستجوهای گوگل این سقوط محبوبیت بیت کوین را تحت تأثیر قرار داد. بر اساس داده‌های Google Trends، آمار جستجوی گوگل به پایین‌ترین از اکتبر سال گذشته میلادی رسیده است.

این نشان می‌دهد که فاز یک شبه پول دار شدن به پایان رسیده است و سرمایه گذاران عجول بازار را ترک کرده‌اند. در حال حاضر تنها افرادی که بیشترین علاقه را به ارزهای دیجیتال دارند، باقی مانده‌اند.

هنگامی که اخبار منفی نتواند قیمت‌ها را به پایین حمایت‌ها ببرد،نشان دهنده ضعف خرس‌ها (موارد نزولی) است. مراحل اولیه یک حرکت صعودی همیشه باعث نگرانی است.. همانطور که قیمت‌ها در حال بهبودی هستند باز هم سر و کله سفته بازان کوتاه مدت پیدا می‌شود.

ریپل/ دلار

 

ما انتظار داریم که قیمت ریپل در یک محدوده مشخص تا چند روز آینده بالا و پایین شود. اگر اخبار مثبتی از ارزهای دیجیتال به گوش رسد احتمال رسیدن قیمت به پایان محدوده در ۱٫۲۲ دلار وجود دارد. تریدرها می‌توانند در بالای مقاومت ۰٫۸۵ دلار خرید کنند و فروش اضطراری را در ۰٫۷۲ دلار تنظیم کنند. این یک ترید ریسکی است، از اینرو، در صورت میل به ترید لطفا با ۵۰ درصد ااز میزان سرمایه ترید خود، این کار را انجام دهید.

اگر قیمت به زیر ۰٫۷۳ دلار کاهش یابد، احتمال سقوط تا ۰٫۶۹ دلار و پس از آن تا ۰٫۵۶ زیاد است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

به نظر می‌رسد که تریدرها و سرمایه گذاران کمی ریپل را فراموش کرده اند، زیرا طی هشت روز گذشته، قیمت آن تنها در محدوده ۰٫۸۵ تا ۰٫۹۸ دلار نوسان داشته است.

ریپل/ دلار

 

اگر ریپل بتواند از محدوده ای که در بالا گفتیم خارج شود، احتمال رشد قیمت آن تا ۱٫۱۲ دلار هست. در ۱٫۱۲ دلار با مقاومتی از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رو برو خواهد شد که در صورت شکستن آن احتمال رشد دوباره تا ۱٫۲۳ دلار هم وجود دارد.

از سوی دیگر، شکسته شدن حمایت ۰٫۸۵ دلار قیمت را به سطوح ۰٫۷۲ خواهد رساند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۳ اسفند ۱۳۹۶

ریپل/ دلار

اگر قیمت ریپل به زیر ۰٫۹۵ دلار برسد، احتمال کاهش قیمت آن به ۰٫۸۷ دلار زیاد است.

 

قیمت ریپل تنها در صورتی رشد خوبی خواهد داشت که بتواند از مقاومت ۱٫۲۳ دلار عبور کند. ما انتظار داریم که این ارز دیجیتال در چند روز آینده در محدوده ۰٫۸۷ و ۱٫۲ دلار نوسان کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

ریپل / دلار

 

در ۱۰ فوریه، ریپل در میانگین نمائی (EMA) وارد شد، اما نتوانست سطوح بالاتر را حفظ کند. در حال حاضر، دوباره در میانگین نمائی ۲۰ روزه قراردارد. اگر گاوها برای مدتی بتوانند سطح ۱٫۱ دلار را حفظ کنند، می‌توان انتظار یک رشد قیمت در میانگین متحرک ساده (SMA) تا ۱٫۵ دلار را داشت. اگر از این سطح هم عبور کند، احتمال صعود تا ۱٫۷۴ دلار هم وجود دارد.

تریدرهای کوتاه مدت می توانند با توقف ضرر ۰٫۸۶ دلار و در نظر گرفتن ریسک، خرید کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

دلایل مختلفی در پشت این وحشتی که گریبان گیر دنیای کریپتو شده است، وجود دارد. از اساسی ترین آن ها می توان به افزایش مقررات، هک های بزرگ و سرکوب دولت های مختلف اشاره کرد. علاوه بر این موارد، زمانی که اخبار منفی سراسر رسانه ها را فرا می‌گیرد، در هر افزایش قیمت کوچکی، معامله گران به دلیل ترس از دست دادن، سریعا با اندکی سود سرمایه خود را خارج می کردند.

به عقیده برخی تحلیلگران حباب ارزهای دیجیتال ترکیده است. برخی دیگر هم از آن به عنوان یک فرصت خرید عالی یاد می‌کنند.

سقوط اخیر را به عنوان یک فرصت خرید عالی در نظر می گیریم. اما ممکن است همه ارزهای دیجیتال با افزایش قیمت روبرو نشوند.

بنابراین، ما باید به دنبال خرید ارزهای قوی تری باشیم که در سطوح حمایت جهش کلیدی خوبی داشته باشند.

ریپل / دلار

سقوط ریپل چنان قوی بود که سطح حمایت بحرانی ۰٫۸۷ دلار، نیز شکست خورد و حمایت در سطح ۰٫۶۱ دلار قرار گرفت.

 

اگر گاوها نتوانند در سطح ۰٫۶۱ دلار حمایت خوبی انجام دهند، احتمال کاهش قیمت تا ۰٫۲۴ دلار وجود دارد. در غیر این صورت احتمال یک افزایش قیمت کوتاه مدت وجود دارد. ترید کوتاه مدت در این سطوح بسیار ریسکی است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۵ بهمن ۱۳۹۶

وقتی بازارها صعودی هستند، تریدرهای زیادی تنها روی هدف های خیلی بالا تمرکز می‌کنند. این باعث می شود که بعضی ها با احساس جا ماندن از غافله، با عجله در قیمت های بالا خرید کنند.

برعکس این موضوع هنگام سقوط هم اتفاق می‌افتد. یکی از تحلیلگران از موارد نزولی میگوید و بقیه به خیال نابودی همیشگی بازار فورا دارایی خود را می‌فروشند.

در حقیقت متاسفانه عده زیادی در قیمت های بالا خرید می‌کنند و در قیمت های پایین می‌فروشند.

ریپل/ دلار

 

به اعتقاد من قیمت ریپل در چند روز آینده در دامنه محدوده حمایت در ۰٫۸۷ دلار و مقاومت ۱٫۷۴ دلار خواهد بود. در سطوح فعلی برای هر موقعیت بلندی باید برای عبور قیمت از مقاومت ۱٫۷۴ دلار صبر کنیم.

از دیدگاه دیگر، قیمت احتمالا نهایتا تا ۰٫۸۷ دلار پایین خواهد آمد و در این صورت در این سطح حمایت می‌شود اما خرید را بعد از یک جهش انجام دهید. پیشنهاد می دهیم خرید را در نزدیکی خط حمایت انجام دهید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۷ دی ۱۳۹۶

خبر همکاری MoneyGram با ریپل، می توانست یک فرصت صعود خوب برای ریپل باشد اما اصلاح قیمت ارزهای دیگر، ریپل را هم تحت تاثیر قرارداد.

 

الگوها نشان از احتمال سقوط ریپل تا خط حمایت ۰٫۸ دلار را دارند. اگر این حمایت هم پاسخگو نباشد در ۰٫۵ دلار قطعا حمایت خواهد شد و پس از آن احتمال صعود تا محدوده ۱٫۵ دلار وجود دارد. برای تریدرهای کوتاه مدت خرید در این سطوح یک ریسک بزرگ است اما فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۸ دی ۱۳۹۶

 

 

همانطور که در تحلیل قبل هم اشاره کردم در محدوده ۲٫۵ دلار زمان خوبی برای خرید است. تریدرهای کوتاه مدت در محدوده ۳٫۲ باید فروش را انجام دهند. کسانی که در قیمت بالا خرید کرده بودند، می توانند برای جبران ضرر ریپل هایشان را نگهدارند. با حد ضرر ۲٫۴ دلار می توانید خرید را انجام دهید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۴ دی ۱۳۹۶

رشد خارق العاده ریپل باعث شد تا امروز بر خلاف قواعد، فقط برای ریپل تحلیل بنویسیم. در تحلیل قبل انتظار یک اصلاح قیمت داشتم که متاسفانه یا خوشبختانه رخ نداد و قیمت به رشدش ادامه داد.

خرید برای بلند مدت

پس از رشد شدید قیمت،‌ قطعا باید این بار شاهد اصلاح قیمت باشیم. برای بلند مدت (حداقل یک هفته)،‌ در قیمت محدوده ۲٫۵ دلار فرصت بسیار خوبی برای خرید است. اگر تریدر کوتاه مدت هستید در ۳ دلار باید بفروشید در غیر اینصورت به نظر هفته خوبی در پیش است. اکثر تریدرهای بزرگ هم تا هفته بعد رشد قیمت خوبی برای این ارز پیشبینی کرده اند.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۱ دی ۱۳۹۶

رشد قیمت ادامه دار ؟

همانطور که هفته پیش گفتم، ریپل به خوبی رشد کرد و حتی فراتر از انتظار من بود.

 

اکنون در یک اصلاح قیمت قرار داریم. بعد از آن در محدوده ۱٫۶۵ می توانید خرید را با حد ضرر ۱٫۶ دلار، انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید که نسبت به هفته پیش ریسک خرید بسیار بالاتر است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۴ دی ۱۳۹۶

پس از اصلاح قیمت، به نظر می رسد ریپل آماده حرکت جدید است. از آنجایی که قیمت به یک حمایت ساختاری قوی برخورد کرده است، نشانه هایی از شکست خرس ها دارند. چارت شمعدانی نشان می دهد که تغییر روند از خرس به گاو شروع شده است.

 

در این سطح قیمت می تواند تا هدف ۱٫۲۵ دلار رشد کند. اما اگر به زیر ۰٫۹۹ دلار پایین بیاید احتمالا تا ۰۸۸ دلار سقوط خواهد کرد. با حد ضرر مناسب فرصت خوبی برای خرید است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

پس از یک حرکت رو به رشد بزرگ، قیمت اصلاح شد. طبق عکس زیر منتظر یک شکست در بالای اصلاح قیمت باشید و در آنجا خرید را انجام دهید. توقف ضرر را در ۰٫۶۲۰ دلار پیشنهاد می کنم و هدفگذاری سود، در ۱٫۶ دلار است . البته برای احتیاط بیشتر،‌می توانید قبل از ۱٫۲۰ دلار، فروش را انجام دهید.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

پس از ثبات قیمت طولانی مدت، ریپل یک افزایش قیمت فضایی را تجربه کرد. این افزایش قیمت شبیه افزایش قیمتی بود که از پایان آوریل تا اواسط ماه مه سال جاری، شاهد آن بودیم.

 

هدف الگو در عبور از محدوده ۰٫۱۲۷۰۰ تا ۰٫۳۸۸۸۸ دلار، قیمت ۰٫۶۷۰۷۴ دلار بود. این ارز دیجیتال در حال حاضر در بالاتر از هدف تعیین شده قراردارد.

به نظرما که ریپل اکنون با مقاومت قابل توجهی در عبور از ۰٫۸۶ دلار مواجه خواهد شد. بنابراین، تریدرهایی در سطوح پایین تر خرید را انجام داده بودند باید بخشی از سود خود را ذخیره کنند و بقیه را در این سطوح با حدد ضرر مناسب نگهدارند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

سقوط ۶ دسامبر، قیمت را از حد ضرر من در ۰٫۲۱۸ پایین تر برد. با این حال، ریپل در سطح ۰٫۲۰ با حمایت مواجه شد و بار دیگر افزایش قیمت خوبی داشت.

 

در چارت های ریپل یک الگوی مثلث صعودی بزرگ شکل گرفته است که می تواند ربپل را از سطح ۰٫۳ دلار عبور دهد. خبر بد اینکه، خط روند مثلث به احتمال زیاد به عنوان حمایت قوی عمل خواهد کرد و ممکن است اجازه چنین اتفاقی را ندهد.

بنابراین قیمت ۰٫۳۰ دلار برای ریپل روی کاغذ امکان پذیر است مگر اینکه نتواند از مقاومت خط روند عبور کند.

با توجه به بی ثباتی درون مثلث، بهترین نقطه برای خرید، نزدیکی حمایت خط روند و یا هنگام عبور از مقاومت است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

من برای تریدرهای پرتلاش،‌ در ۰٫۲۵۱ دلار، از یک موقعیت طولانی دفاع کردم. این موقعیت در روز اول دسامبر آغاز شد. با این حال، بر خلاف انتظار من، ریپل از مرز ۰٫۲۸ دلار رد نشد.

 

روند بازگشت نتوانست از سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱٫۸ درصد که سقوط ۰٫۲۸۱ به ۰٫۲۱۹۵ دلار است، عبور کند.

پس از سه روز که قیمت در یک رنج پایدار بود ، در ۵ دسامبر قیمت شکسته شد. دو روز پیش ، قیمت از استاپ لاس ما در ۰٫۲۱۹۵ دلار پایین تر رفت.

در حال حاضر، این ارز می تواند تا ۰٫۱۹ هم به افت قیمت ادامه دهد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۸ آذر ۱۳۹۶

من برای ریپل یک رالی (افزایش قیمت ادامه دار) را به ۰٫۳ دلار کرده بودم؛ اما نتوانست از مرز ۰٫۲۸ دلار عبور کند. بعد از آن به حمایت قطعی ۰٫۲۲ دلار رسید.

 

انتظار دارم که سطح ۰٫۲۲، حداقل در کوتاه مدت باقی بماند. بازگشت به احتمال زیاد در ۰٫۲۵ دلار با مقاومت سخت مواجه خواهد شد که ۵۰ درصد آن از فیبوناچی اصلاحی است که از ۰٫۲۸۱ دلار به ۰٫۲۱۹۵ دلار رسیده است. چند روز پیش هم، سطوح ۰٫۲۵ دلار به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرد.

بالاتر از این سطح، احتمالا شاهد یک افزایش قیمت به $ ۰٫۲۸ و بعد از آن به $ ۰٫۳ خواهیم بود.

به طور خلاصه، اگرسطح ۰٫۲۲ هم نتواند کاری کند، ریپل احتمالا تا ۰٫۱۸ دلار هم سقوط خواهد کرد. تریدرهای پرتلاش در سطح ۰٫۲۵۱ دلار فعالیت کنند و ۰٫۲۱۸ دلار هم به استاپ لاس اختصاص دهند. بالاترین هدفگذاری صعودی ۰٫۲۸ و ۰٫۳ دلار است . این ترید ریسکی است؛ از این رو، مبلغ ترید باید ۵۰ درصد از حد معمول کمتر باشد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۶ آذر ۱۳۹۶

وضعیت ریپل چندان امیدوار کننده نیست. این ارز رمزگذاری شده حتی پس از شکست سطوح مقاومت تغییر چندانی نکرده است. من این ارز دیجیتال را در روز ۱۶ نوامبر( ۲۵ آبان) به نرخ ۰٫۲۲۷۱۳ دلار خریداری کردم. آیا ما باید فعلا در این موقعیت خود باقی بمانیم یا فراتر از آن رویم؟

 

میانگین های متحرک با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه(MA) مافوق میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه(EMA)، خطوط متقاطع افزایشی(SMA) را تکمیل کرده اند و این نشان از افزایش نرخ می باشد.

بعلاوه این ارز همچنان از سوددهی برخوردار است و این سیر صعودی احتمالا فراتر از سطح ۰٫۲۴۵ دلار خواهد رسید.

با این وجود من مثل همیشه مایلم ریسک خود را محدود کنم. توصیه می کنم که شاخص SL را از سطح ۰٫۱۷ به سطح ۰٫۲ دلار برید. چنانچه نرخ این ارز دیجیتال کاهش یابد و دوباره به زیر خط نزولی سقوط کند، به هیچ معامله ای دست نخواهم زد.

سطح ۰٫۳ دلار هدف من می باشد و معامله گران می توانند ۵۰ درصد سود خود را در این سطح حفظ کنند و مابقی لازم است جهت حدود توقف ضرر نگاه داشته شود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۱ آذر ۱۳۹۶

من در روز ۱۳ نوامبر(۲۲ آبان) خرید ریپل را بمحض اینکه به محدوده ۰٫۱۸ تا ۰٫۲۲ دلار رسید، توصیه کردم.

 

در روز ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) قیمت این ارز به بالای خط روند نزولی رسید، میانگین متحرک(moving averages) و مقاومت همتراز(horizontal resistance) به نرخ ۰٫۲۲ دلار بود.

نرخ دقیق آن معادل ۰٫۲۲۷۱۳ دلار بود که ما را برآن داشت نسبت به معامله آن اقدام کنیم.

پیشنهاد من برای حد توقف ضرر و کاهش ریسک نرخ ۰٫۱۷ دلار بود. بنابراین من این حدود توقف ضرر را تا سطح ۰٫۲۰ دلار افزایش نخواهم داد.

سطح مناسب سود برای من در حدود ۰٫۳ دلار است. با این حال این احتمال وجود دارد که ریپل از سطح ۰٫۳ دلار گذر کرده و به بالاترین سطح خود برسد. بنابراین فکر می کنم بهتر است ۵۰ درصد سود را به نرخ ۰٫۳ دلار حفظ کرده و باقی آن را در حد توقف ضرر جهت سربسر شدن معامله نگهداری کنید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

در حال حاضر، ریپل از قافله عقب مانده است. (گاوها) حتی زمانی که آلت کوین های دیگر در تب و تاب بودند، هیچ سودی را در خرید نشان نداده اند.

 

ریپل در محدوده کوچک ۰٫۱۸ دلار تا سقف ۰٫۲۲ دلار معامله شده و تلاش برای شکستن و خروج از این محدوده ناموفق بوده است.

علاوه بر این، تلاش قبلی برای بالا بردن قیمت با مقاومت قابل توجهی در خط روند نزولی مواجه شد. بنابراین، در صورتی که ارز رمزنگاری شده از مرز ۰٫۲۲ دلار خارج نشود، بعید به نظر می رسد که پشتیبانی خرید را دریافت کند.

در حد پایینی نیز شکست و سقوط به پایین ۰٫۱۸ دلار، ریپل را به سطح ۰٫۱۶۶ دلار خواهد رساند. به نظر می رسد خرید ریپل با قیمتی کمی بالاتر از ۰٫۲۲ دلار، ایده ی خوبی باشد. حد ضرر برای معامله نیز باید در ۰٫۱۷ دلار حفظ شود.

در حد بالایی، افزایش قیمت را تا سطح ۰٫۳ دلار انتظار داریم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۴ آبان ۱۳۹۶

ریپل پس از کاهش مستمر از سطح ۰٫۳ دلار اکنون در تلاش است سطح ۰٫۱۸ دلار را حفظ نماید. تلاش جهت کاهش نرخ با مقاومت هر دو میانگین متحرک مواجه شد.

 

ریپل/دلار(XRP/USD)

در نتیجه نرخ این ارز مجددا به رقمی معادل ۰٫۲ دلار بازگشت. چنانچه ریپل زیر پایین ترین قیمت روز گذشته برابر با ۰٫۱۸۲۱۱ دلار بفروش برسد، روند نزولی خود را از سر خواهد گرفت. توقف بعدی احتمال معادل ۰٫۱۶۵ دلار خواهد بود که نرخی برابر با ۰٫۱۵ دلار را در پی خواهد داشت.

به عبارت دیگر هر تلاشی جهت کاهش نرخ با فروش در میانگین های متحرک و روند خطی نزولی مواجه می شود.

این ارز درست پس از آنکه سطح ۰٫۲۳۸ دلار را در هم شکند، می تواند وجهه مثبتی یابد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲ آبان ۱۳۹۶

هنگامیکه نرخ ریپل به سطح ۰٫۲ دلار رسید، سقوط نرخ آن اندکی افزایش یافت. به نظر می رسد نرخ این ارز  با شتاب به سطح  ۰٫۱۵ دلار در حال کاهش می باشد.

 

ریپل/دلار(XRP/USD)

در حال حاضر نرخ این ارز به ۰٫۱۶۶ دلار کاهش خواهد یافت و انتظار داریم خریدهایی با این نرخ صورت گیرد. با این حال این سیر نزولی ادامه خواهد داشت و ریپل احتمالا به سطح ۰٫۱۵ دلار سقوط خواهد نمود. در حالیکه ما طی تحلیل پیشین خود توصیه به خرید در سطح ۰٫۱۴۵ دلار نمودیم، اکنون بر این باوریم بهتر است بمدت یک یا دو روز منتظر باشیم و سپس موضع معاملاتی خود را برگزینیم. بنابراین فعلا در مورد خرید ریپل دست به اقدامی نخواهیم نزد.

ما ترجیح می دهیم منتظر بمانیم و پیش از اقدام به خرید آن عملکرد قیمت را در سطوح پشتیبان شاهد باشیم. تا زمانیکه کاهش قیمت متوقف نگردد و نشانه های سیر صعودی آن پدیدار نشود، نباید اقدام به خرید نماییم .

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

ما خوش شانس بودیم که ۳۰ درصد از وجوه خود را با سود اندک ۰٫۲۹ دلار در تاریخ ۱۶ اکتبر(۲۴ مهر) بفروش رساندیم. همچنان که ما نقطه توقف ضرر(stop loss) را جهت سر به سر شدن معامله در خصوص ۷۰ درصد باقیمانده افزایش دادیم. ما بدین عمل در تاریخ ۱۶ اکتبر اقدام نمودیم.

 

ریپل/دلار(XRP/USD)

ریپل در حال حاضر با میانگین متحرک ساده ۵۰روز (simple moving average) معامله می گردد که به احتمال زیاد به عنوان یک پشتیبان(support) عمل می کند.

چنانچه این پشتیبان درهم شکند، این ارز می تواند به سطح بعدی پشتیبان معادل ۰٫۱۸۸ دلار و ۰٫۲۰۰ دلار سقوط نماید. بنظر می رسد این ارز دیجیتال محدوده وسیعی مابین ۰٫۱۵ و ۰٫۳۰ دلار را دربرگیرد. ما با کاهش قیمت اقدام به خرید نموده و با مقاومت بالا این ارز را بفروش خواهیم رساند. بنابراین خرید و فروش آن را در حال حاضر توصیه نمی کنیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

ما طی تحلیل های پیشین خود به معامله گران تهاجمی(aggressive traders) توصیه نمودیم به معامله طولانی مدت ریپل بپردازند. هدف سود ما ۰٫۳ دلار بود. حالا باید چه کار کنیم؟

 

ریپل/دلار(XRP/USD)

موقعیت ریپل نزدیک به هدف اولیه ما می باشد. آن احتمالا با مقاومت(resistance) روبرو خواهد شد. بنابراین به معامله گران(traders) توصیه می کنیم ۳۰ درصد سود خود را طی موقعیت کنونی و سطوح فعلی ۰٫۲۹ دلار انتخاب کرده و باقیمانده را با حد توقف ضرر ۰٫۲۶ دلاری حفظ کنند.

به این ترتیب ما سود اندکی به جیب زده اما موقعیتمان عاری از ریسک خواهد بود. چنانچه این ارز سطح ۰٫۳ دلار را در هم شکند، می تواند به سطوح ۰٫۳۲۵ و ۰٫۳۴ دلار افزایش یابد. از همین رو بر آنیم که موقعیت باقیمانده را حفظ نماییم. با این حال چنانچه ریپل سیر صعودی را طی کند، بالطبع لازم است به دنبال نمودن این سیر پرداخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید