تیرهای خلاص بی‌پایان/ صرافی بیت هامب هم هک شد !Reviewed by محمد آذرنیوار on Jun 20Rating: 5.0

بر اساس اعلام رسمی، هکرهای با حمله به سرورها و کیف پول‌های صرافی بزرگ بیت هامب ارزهای دیجیتالی به ارزش بیش از ۳۰ میلیون دلار را به سرقت بردند. این صرافی عملیات‌های شارژ و برداشت را به حالت تعلیق در آورده است.

تیرهای خلاص بی‌پایان/ صرافی بیت هامب هم هک شد !

این صرافی اذعان داشت که ضرر کاربران را جبران خواهد کرد و همه دارایی‌ها به یک کیف پول سرد (سخت افزاری و آفلاین) منتقل شده‌اند.

بیت هامب وقتی متوجه دسترسی غیرمعمول به سرورهایش شد، مقدار زیادی اتریوم را به کیف پول سرد خود منتقل کرد. قبل از هک شدن صرافی، در ۱۶ ژوئن بیت هامب اعلام کرد که برای بررسی سرورها و به حداکثر رساندن امنیت آن‌ها، تعمیراتی اعمال خواهد شد.

به گفته مقامات کره‌ای در شب ۱۹ ژوئن کیف پول‌های گرم (آنلاین و نرم افزاری) این صرافی مورد سرقت قرار گرفته و ارزهای دیجیتالی زیادی مانند ریپل به سرقت رفته است.

تیرهای خلاص بی‌پایان/ صرافی بیت هامب هم هک شد !

پلتفرم بیت هامب، به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، با انجام روزانه حدود ۳۷۴ میلیون دلار معامله در رده ششم صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهان قرار دارد.

در اوایل ماه جاری میلادی هم در یک سرقت بزرگ دیگر ارزهای دیجیتالی با ارزش حدود ۳۷ میلیون دلار از صرافی کره‌ای کوین ریل (CoinRail) به سرقت رفته بود. درحالی‌که کوین ریل در رده ۹۹ ام صرافی‌های بزرگ جهان قرار داشت اما به عقیده بسیاری از تحلیلگران، هک شدن آن در کاهش قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر گذار بوده است.

حال باید دید که آیا هک شدن صرافی بزرگ بیت هامب در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود یا خیر. همچنین احتمالا شاهد واکنش‌ نهاد‌های مختلف کره ای و بین‌المللی بعد از این اتفاق خواهیم بود.

print

دیدگاه تان را بنویسید