یکشنبه خونین ارزهای دیجیتال: سقوط بیت کوین به زیر 7,000$Reviewed by عرفان on Jun 11Rating: 5.0

 

دیروز یکشنبه مصادف با شدیدترین کاهش قیمتی بازار ارزهای دیجیتال طی دو ماه گذشته بود. این کاهش قیمت از صبح یکشنبه با افت قیمت بیت‌کوین به سمت ۷,۰۰۰$ آغاز شد و بین ساعات ۹-۱۲ شب (بوقت ایران) بود که بیت‌کوین حمایت خود در محدوده ۷,۰۰۰$ دلار از دست داد و بدنبال آن با ریزش ناگهانی به سمت ۶٫۶۳۰$ کل بازار را به پایین کشید.

 

یکشنبه خونین ارزهای دیجیتال: سقوط بیت کوین به زیر 7,000$

در حالی که بیت‌کوین سقوط ۱۱ درصدی را طی ۲۴ ساعت گذشته به خود دیده است، مابقی آلت‌کوین‌ها نیز بدنبال آن کاهش ۱۲ درصدی و بیشتر را تجربه کرده‌اند. این روند حجم کل بازار ارزهای دیجیتال را به زیر ۳۰۰ میلیارد دلار کشانده است.

یکشنبه خونین ارزهای دیجیتال: سقوط بیت کوین به زیر 7,000$

Bitcoin Price Index

بیت‌کوین با کاهش ۵٫۸۸% طی ۲۴ ساعت گذشته روبه‌روست، و در لحظه نگارش این نوشته با قیمت $۶,۷۹۴ معامله می‌شود.

 

یکشنبه خونین ارزهای دیجیتال: سقوط بیت کوین به زیر 7,000$

Ethereum Price Index

اتریوم نیز در حال نزدیک شدن به پایین‌ترین قیمت خود در اوایل ماه به زیر ۶۰۰$ کاهش یافته است. بعد از کاهش ۶ درصدی در لحظه نگارش این نوشته، این ارز در حال حاضر با قیمت ۵۳۰$ معامله می‌شود.

 

یکشنبه خونین ارزهای دیجیتال: سقوط بیت کوین به زیر 7,000$

Coinmarketcap

حجم کل بازار با رسیدن به زیر ۳۰۰ میلیارد در حال حاضر ۲۹۸ میلیارد دلار می‌باشد. حجم کل بازار با افت ۳۰%- در یک ماه اخیر رو به رو است.

 

در بین ۱۰ ارز برتر، آیوتا (MIOTA) و ای‌اواس (EOS) بیشترین افت قیمت را در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند. آیوتا در لحظه نگارش این نوشته -۷٫۱۳% کاهش قیمت داشته است و با قیمت ۱٫۳۹ دلار معامله می‌شود. EOS که اویل ماه مصادف با راه اندازی شبکه اصلی خود شاهد رشد قیمت چشم‌گیری بوده است نیز از این سقوط سالم در نرفته است و با کاهش ۱۵٫۴۹%- در ۲۴ ساعت اخیر رو‌به‌روست. EOS در حال حاضر با قیمت ۱۱٫۲۲$ معامله می‌شود.

این کاهش قیمت نه تنها نمی‌تواند نشانه خوبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت باشد که شاید خبر از کاهش قیمت‌های سخت‌تر و شدیدتر در آینده را نیز بهمراه داشته باشد.

 

یکشنبه خونین ارزهای دیجیتال: سقوط بیت کوین به زیر 7,000$

 

این روند  بدنبال انتشار خبر ورود کمیسیون نظارت بر قراردادهای آتی آمریکا موسوم به (CFTC) به پرونده تحقیق در مورد دستکاری قیمت‌ ارزهای دیجتال اتفاق می‌افتد. ۴ صرافی بزرگ ارزهای دیجتال Bitstamp, Coinbase, itBit and Kraken که به استناد Coinmarketcap  در لیست بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا قرار دارند، ملزم به ارائه داده‌های معاملاتی خود به  CFTC شده‌اند.

بدنبال شروع عرضه قراردادهای آتی بیت‌کوین در دسامبر سال گذشته، چهار صرافی یاد شده توسط CFTC به مراجع قضایی احضار شده‌اند. این صرافی‌ها مسئول ارائه داده‌های قیمتی به “گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو” موسوم به CME بوده‌اند. دستور صادره از طرف CFTC بخشی از تحقیقات دولت آمریکا در خصوص دستکاری احتمالی قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد تا مشخص شود آیا فعالیت این صرافی‌ها نقشی در این امر (دستکاری قیمت‌ها) داشته‌ است یا خیر.

به گزارش بلومبرگ، امروز یک صرافی کره‌ای به نام  Coinrail نیز هدف حمله هکرها قرار گرفته است. طبق گزارشات کوین‌ریل توانسته است بموقع حساب‌های  NPXS, NPER و  ATX را مسدود کند. اما بهرحال، با توجه به اینکه این صرافی جایگاه ۹۹م جدول را با حجم معاملات تنها ۲٫۵ میلیون دلار در لیست بزرگ‌ترین صرافی‌های Coinmarketcap داراست، بعید بنظر می‌رسد این اتفاق تاثیر زیادی در کاهش قیمت اخیر داشته باشد.

 

Alistair Milne حامی بیت‌کوین نیز طی یک نظرسنجی در توییتر خود از دنبال‌کنندگانش خواسته است تا دلیل کاهش قیمت شدید اخیر را در بین گزینه‌های موجود انتخاب کنند. آنچه از نتیجه این نظرسنجی برمی‌آید این است که به باور شرکت‌کنندگان این نظرسنجی نه پرونده‌سازی CFTC علیه صرافی‌ها و نه هک اخیر کوین‌ریل، اما “آدم‌فضایی‌ها” باعث این کاهش قیمت شده‌اند! گزینه پرطرف‌دار بعدی نیز با ۳۱% آرا “کریپتو مرده است” می‌باشد.

 

یکشنبه خونین ارزهای دیجیتال: سقوط بیت کوین به زیر 7,000$

 

منبع: cointelegraph & CCN

 

print

دیدگاه تان را بنویسید