کاهش 75 درصدی جستجوی کلمه بیت کوین در گوگلReviewed by محمد آذرنیوار on Jun 5Rating: 5.0

بر اساس تحقیقاتی که در Google Trends، به عمل آمده است، جستجوی کلمه بیت کوین در اینترنت، از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون نزدیک به ۷۵ درصد کاهش یافته است. تنها در سه ماه اخیر با کاهش ۵۰ درصدی جستجوی کلمه بیت کوین مواجه بوده ایم.

تحلیلگر مطرح وال استریت، نیکلاس کولاس، این کاهش گرایشات را با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط می داند. او در ایمیلی به مشتریان خود نوشته است:

[بیت کوین] برای جلب توجه دوباره جهان نیاز به یک اتفاق و داستان تازه دارد.

گوگل ترندز نسبت به بازه های زمانی متفاوت جستجوهای مشخص را تحلیل می‌کند. مقدار ۱۰۰، بالاترین امتیازی است که این سایت به جستجوی یک عبارت در بالاترین حدش اختصاص می‌دهد. در ابتدای ماه ژانویه امتیاز بیت کوین ۳۷ بود که تا ماه ژوئن با کاهش شدید جستجوها به ۹ رسید.

کاهش 75 درصدی جستجوی کلمه بیت کوین در گوگل

کولاس همچنین به کاهش محسوس کیف پول‌های بیت کوین در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۷ که قیمت بیت کوین نزدیک به ۲۰,۰۰۰ دلار بود اشاره می‌کند.

رشد تعداد کیف پول های جدید در سال ۲۰۱۸ تاکنون تنها ۳٫۷ درصد بوده است، در حالی که در اواخر سال ۲۰۱۷، شاهد رشد ماهانه ۷٫۶ درصدی بودیم. کولاس معتقد است:

برای مشاهده افزایش قیمت اساسی، رشد تعداد کیف ‍پول‌های بیت کوین باید ماهانه بالای ۵ درصد باشد.

بر اساس این گزارش جستجوهای ارزهای دیجیتال دیگر هم با کاهش مواجه شده اند. جستجوی کلمه «اتریوم (به انگلیسی)» به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از ابتدای سال ۲۰۱۸، حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است. این رقم برای بیت کوین کش و ریپل به ترتیب ۸۲ و ۸۷ درصد است.

با این حال، جستجوی بعضی از ارزهای دیجیتال با افزایش شدیدی همراه بوده است. جستجوی کلمه «EOS»، در سال ۲۰۱۷، حدود ۹۷ درصد افزایش داشته است.

print

دیدگاه تان را بنویسید