نتایج یک پژوهش: سرمایه‌گذاری در ICOها سود خوبی به دنبال داردReviewed by مهدی جزایری on Jun 5Rating: 5.0

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران با حضور در ICOها می‌توانند سود هنگفتی به دست آورند.

طبق پژوهش‌های اخیر، مشارکت سرمایه‌گذاران در برنامه‌های عرضه اولیه سکه‌های دیجیتالی یا به اصطلاح ICO می‌تواند سود هنگفتی برای آنها به ارمغان آورد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه کارول در آمریکا، میانگین سود به دست آمده از ICOها، ۸۲ درصد است.

در گزارش ۵۴ صفحه‌ای این دانشگاه، بیش از ۴ هزار ICO که تقریباً همه آنها از ژانویه ۲۰۱۷ (دی ۱۳۹۵) راه‌اندازی شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و مشخص شد که این ICOها در مجموع ۱۲ میلیارد دلار به دست آورده‌اند.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که میزان سودآوری توکن‌ها «به طور غیرعادی سیر صعودی دارد».

دست‌اندرکاران این پژوهش می‌گویند: «اگر چه نتایجی که ما به دست آورده‌ایم، می‌تواند نشانه‌ای از وضعیت حباب‌‎گونه این نوع ارزها باشد ولی با جبران‌سازی بالا برای ریسک سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های تجربه نشده ای که در مرحله پیش-سرمایه‌گذاری هستند، همخوانی دارد.

پیش-سرمایه‌گذاری یا pre-revenue به وضعیتی اطلاق می‌شود که یک استارت‌آپ هنوز به مرحله درآمدزایی جدی نرسیده و جوان است.

نتایج یک پژوهش: سرمایه‌گذاری در ICOها سود خوبی به دنبال دارد

این گزارش همچنین به موضوع کلاهبرداری در ICO و ارائه ICOهای تقلبی اشاره می‌کند و آن را معضل روز می‌داند که نهادهای ذیربط را به چاره‌‎اندیشی کشانده است.

به عنوان مثال، چندی پیش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC به منظور بررسی علاقه افراد برای حضور در فرصت‌های سرمایه‌گذاری اغواکننده و نیز ارائه آموزش‌های لازم به سرمایه‌گذاران، یک وب‌سایت فیشینگ و جعلی که ICO جعلی عرضه می‌نمود راه‌اندازی کرد.

چند روز پیش نیز کره جنوبی اعلام کرد که ممنوعیت عرضه‌های اولیه سکه‌های دیجیتالی را که از سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) برقرار شده بود لغو می‌کند.

 

منبع: کوین‌‎تلگراف
print

دیدگاه تان را بنویسید