دن مورهد: اکنون بهترین زمان برای خرید بیت کوین است

​«دن مورهد» چهره آشنای صنعت ارزهای دیجیتال می‎گوید همین امروز بیت کوین بخرید.

لینک کوتاه کپی شد

«دن مورهد» چهره آشنای صنعت ارزهای دیجیتال می‎گوید همین امروز بیت کوین بخرید.

اکنون ارزهای دیجیتال قیمت پایینی دارند و به همین دلیل زمان خوبی برای خرید آنهاست. دن مورهد (Dan Morehead) مدیر عامل شرکت Pantera Capital چنین عقیده‌ای دارد.

وی یکی از چهره‌های شناخته شده در حوزه ارزهای دیجیتال و همچنین یکی از میلیونرهای بیت کوین به شمار می‌رود.

او در گفتگو با شبکه خبری CNBC، با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی ارزش ارزهای دیجیتال گفت که در حال حاضر تمام ارزهای دیجیتال قیمت بسیار پایینی دارند و حتی ممکن است امسال بیت کوین به کف قیمتی خود رسیده باشد.

در ماه دسامبر سال گذشته (آذر ۱۳۹۶) ارزش بیت کوین به عنوان شاخص‌ترین ارز دیجیتال، به ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار رسید و در ماه فوریه (بهمن ۱۳۹۶) به ۶ هزار دلار سقوط کرد.

در زمان تهیه این خبر، ارزش هر بیت کوین ۷۶۰۰ دلار می‌باشد.

[دن مورهد: اکنون بهترین زمان برای خرید بیت کوین است]

اگر چه ماهیت بی‌ثبات و متغیر پول‎های دیجیتال و نیز نبود قوانین مدون در این خصوص، ناظران بازار را قدری نگران و سردرگم کرده است ولی بنا به گفته مورهد، کار بر این پول‌ها، در نهایت می‌تواند به نفع سرمایه‌گذاران تمام شود.

توصیه وی به سرمایه‌گذاران این است:

هنگامی که یک ارز، میانگین متحرک ۲۳۰ روزه خود را سپری کرد، آن را بخرید. سپس  یک سال صبر کنید و آن موقع ارز را بفروشید. در این صورت شما بدون انجام هیچ کاری، به طور میانگین ۲۳۹ درصد سود به دست می آورید.

میانگین متحرک یک شاخصه مهم در تحلیل تکنیکال است که باعث حذف نوسانات قیمتی شده و از این طریق به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا بتواند تصویر بهتری از متوسط قیمت و روند قیمتی ترسیم کند.

مورهد می‎گوید:

این استراتژی بهترین نمود را در بیت کوین دارد چرا که در شش سال گذشته پنج بار در مورد آن اتفاق افتاده است.

وی افزود:

خمیرمایه این تجارت چنین است: این ارزها در مقایسه با میانگین درازمدت خود، به ندرت پیش می‌آید که ارزان شوند، پس امروز روز خوبی برای خرید بیت کوین است.

گفتنی است دن مورهد در سال ۲۰۱۳ صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال Pantera Capital را تاسیس کرد. این صندوق که یکی از اولین شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه بلاکچین به شمار می‌رود، توانست در عرض چند سال به سودهای بسیار کلانی دست یابد.

 

 

منبع: CNBC

 

دیدگاه تان را بنویسید