کمپانی تتر 250 میلیون دلار سکه جدید ایجاد کردReviewed by میلاد غفاری on May 24Rating: 5.0

بر اساس داده‌های Omni Explorer، تتر (Tether) در ۱۸ می، رقم ۲۵۰ میلیون دلار  توکن USDT ساخته و به بازار عرضه کرده است.

تتر اولین ارائه دهنده ارز دیجیتال باثبات (StableCoin) است که به سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال در حفظ دارایی خود از نوسانات کمک ویژه ای کرده است. تتر با انحصار خود بر اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال؛ به ارزش کل حدود ۲٫۵ میلیارد دلاری رسیده است که البته بعضی انتقاد‌ها را در پی داشته است که برخی بر این باورند این تعداد توکن چطور پشتوانه‌ی دلار را دارد.

یکی از چنین دیدگاه‌‌ها مربوط به فرد ناشناسی است در وبلاگ خود در بیت‌فاینکس، به این موضوع اشاره کرد که بین عرضه‌ی توکن تتر و قیمت ارز‌های دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین و اتریوم رابطه‌ای وجود دارد؛ بر اساس قیمت لحظه‌ای سایت ارزدیجیتال در یک ساعت پس از این خبر در تاریخ ۱۸ می قیمت بیت‌کوین ۱۲۰ دلار و اتریوم ۱۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

صرافی بیت‌‎فاینکس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزدیجیتال است که این شرکت تابعه‌ی تتر است؛ این شرکت اقدامات قانونی علیه این سوال که «آیا تتر پشتوانه‌ی یک به یک دلار را دارد» را تهدید کرده است؛ که این مسئله هنوز به دلیل فقدان حسابرسی اثبات نشده است.

تتر تنها ارزدیجیتال با ارزش دارایی ثابت نیست؛ در بازیِ این میدان، گلدمن‌ ساکس، دلار حقیقی (TrueUSD) و Basis وارد شدند که ارزدیجیتال با ارزش ثابت خود را ایجاد کرده‌اند.

 

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید