علت کاهش شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در این هفته چه بود؟Reviewed by محمد آذرنیوار on May 24Rating: 5.0

قیمت بیت کوین که طی چند روز گذشته به سراشیبی سقوط افتاده بود، به پایین ترین حد دو ماهه اخیر خود رسید. فروش شدید بیت کوین در دو روز اخیر قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۸,۰۰۰ دلار سوق داد.

بیت کوین امروز در پایین‌ترین حد خود؛ با کاهش قیمت ۹ درصدی نسبت به روزگذشته، به ۷,۵۱۲ دلار رسید. اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم، هر بیت کوین با قیمت حدود ۷,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. اکثر ارزهای دیجیتال دیگر موجود در بازار هم از این قاعده مستثنی نبودند.

با توجه به برگزاری Consensus ۲۰۱۸ که بزرگ‌ترین رویداد حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال است، اغلب تحلیلگران یک رشد قیمت فوق‌العاده را پیشبینی کرده بودند اما برخلاف همه پیشبینی ها، بازار ارزهای دیجیتال به رنگ قرمز درآمد.

تحلیلگران Fundstrat پیشبینی می‌کردند که در رویداد Consensus ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین تا ۶۹ درصد رشد کند اما از زمان شروع آن کنفرانس تاکنون که حدود یک هفته از پایان آن می‌گذرد، قیمت این ارز دیجیتال بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است.

علت کاهش شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در این هفته چه بود؟

علت این کاهش قیمت چه بود؟

چندین اتفاق را می‌توان به این موضوع ربط دارد. یکی از این اتفاقات این بود که کنفرانس‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال که در صدر آن‌ها Consensus 2018 قرار داشت، برخلاف سال‌های گذشته نتوانستند انتظارات را برآورده سازند و اخبار خیلی مهمی از آن‌ها به گوش نرسید.

اما احتمالاً اصلی‌ترین علت کاهش قیمت اخیر، ترس از قانون‌گذاری‌های آینده این حوزه است. به طور کلی در تمام سقوط‌های بزرگ بازار، همیشه پای قانون‌گذاری‌ها و تهدیدات دولت‌ها در میان بوده است.

روز دوشنبه، مقامات تنظیم کننده ایالات متحده و کانادا اعلام کردند که «کار پاک‌سازی ارزهای دیجیتال» را آغاز کرده‌اند. هدف این طرح جلوگیری از کلاه‌برداری‌ها و خطرات ICO ها و ارزهای دیجیتال اعلام شده است اما باعث یک نگرانی بزرگ در بین علاقه‌مندان و سرمایه گذاران این حوزه شد.

با این وجود به نظر می‌رسد که اکنون بیت کوین در کف یا نزدیکی‌های کف قیمتی خود قرار دارد و یک حمایت ویژه در سطوح پایین تر شامل حالش خواهد شد.

print

دیدگاه تان را بنویسید