جان مک‌ آفی: افزایش قیمت ارزهای دیجیتال نزدیک است !Reviewed by بهزاد ناصرفلاح on May 23Rating: 5.0

«جان مک آفی» بر این عقیده است که جهش بزرگ قیمتی در بازار ارزهای دیجیتالی بسیار نزدیک است. وی که صاحب یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین شرکت‌های امنیتی جهان است به‌تازگی و در صفحه توییتر خود اعلام کرد که باید خود را برای جهش بزرگی در قیمت ارزهای دیجیتالی آماده کنیم. او دلیل صحبت‌های خود را هجوم مؤسسات مالی بزرگی می‌داند که در نظر دارند تا وارد بازار ارزهای دیجیتالی شوند. در ادامه با ارز دیجیتال همراه باشید.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت که با ورود حجم گسترده‌ای از سرمایه‌ها به بازار کریپتو، ارزهای شاخص این حوزه، شاهد افزایش‌های چشم‌گیری در قیمت‌ها خواهند بود. مک آفی معتقد است که آلت کوین‌های دیگر نیز به‌واسطه افزایش قیمت در ارزهای شاخص، ارزش بالاتری به خود خواهند دید.

جان مک‌ آفی: افزایش قیمت ارزهای دیجیتال نزدیک است !

 

باوجوداینکه مک آفی جوابی به سؤال های کاربران توییتر مبنی بر دلایل ادعاهایش نداد؛ اما یکی از کارشناسان در حوزه کریپتو، در واکنش به صحبت‌های مک آفی و در پاسخ به کاربران کنجکاو گفت که این دسته از کاربران باید مغز خود استفاده کنند، خبرهای اخیر این حوزه در ارتباط با مؤسسات سرمایه‌گذاری را دنبال کنند تا به نتیجه‌ای عقلانی برسند. مک آفی پیش‌تر نیز در اظهارنظری در ارتباط با بیت کوین اعلام کرده بود که قیمت این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۱ به ۱ میلیون دلار خواهد رسید.

تمایل بنگاه‌های مالی به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی

درعین‌حال که مک آفی برای ادعاهای خود به‌جز دلیلی کوتاه در مورد سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها و مؤسسات مالی در حوزه کریپتو ارائه نکرد، اما باکمی تحقیق در دنبال کردن اخبار این حوزه می‌توان فهمید که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی‌اند. چند روز پیش، صرافی «کوین بیس»، چهار محصول جدید را به بازار خود اضافه نمود که بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌گذار در ارزهای دیجیتالی را هدف گرفته بود. Goldman Sachs نیز از برنامه‌هایش برای مهیاکردن قابلیت تبادل بیت کوین برای سرمایه‌گذاران بزرگ پرده برداشت.

جان مک‌ آفی: افزایش قیمت ارزهای دیجیتال نزدیک است !

رضایت و موافقت عمومی در حوزه کریپتو، پس‌ازآن قوت گرفت که در سال ۲۰۱۷، قیمت ارزهای دیجیتالی به بالاترین حد خود در تاریخ رسید. از زمان آغاز سال ۲۰۱۸، ارزش بازار شروع به پایین آمدن کرد، تا حدی که تا ماه فوریه ارزش بازار به نصف کاهش یافت. بر اساس نظرسنجی‌ها، ۸۲ درصد از بنگاه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین بر این عقیده‌اند که بیت کوین با رسیدن به قیمت ۶۰۰۰ دلار در ماه آوریل، به پایین‌ترین قیمت خود رسیده و این ارزش از این کمتر نخواهد شد.

ورود صندوق‌های مالی به بازار ارزهای دیجیتالی مستلزم فراهم آوردن بسترهای قانونی در بازار و برپا کردن سازوکارهایی خواهد بود که به‌واسطه آنها بتوان اعتماد به حوزه کریپتو را بالا برد. در کنفرانس Consensus که در شهر نیویورک برگزار شد، قدم‌های محکمی برای بالا بردن هر چه بیشتر اعتماد در این بازار برداشته شد.

print

دیدگاه تان را بنویسید