کاهش 45 میلیارد دلاری ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال/ تحلیلگران همچنان امیدوارند !Reviewed by بهزاد ناصرفلاح on May 19Rating: 5.0

هفته‌ای که گذشت، هفته پرفراز و نشیبی برای بلاک چین و بیت کوین بود. با برگزاری نشست Consensus در نیویورک، هزاران نفر از شیفتگان بیت کوین به این شهر آمده بودند تا در یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال شرکت کنند. بنا بر عقیده بسیاری از کارشناسان، این کنفرانس می‌توانست باعث رونق دوباره این ارز دیجیتالی شود; اما این اتفاق رخ نداد. در ادامه با ارزدیجیتالی همراه باشید.

حتی باوجود صف‌های طویل لامبورگینی‌ها، قایق‌های تفریحی هزار نفره، «اسنوپ داگ»، رپر مشهور آمریکایی و هزاران کارشناس مشهور در رویداد Consensus، جلوی سقوط اخیر ارزهای دیجیتال گرفته نشد. از ۱۱ می تاکنون حدود ۴۵ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال کاسته شده یا به عبارتی ۴۵ میلیارد دلار از بازار خارج شده است.

کاهش 45 میلیارد دلاری ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال/ تحلیلگران همچنان امیدوارند !

بیت کوین، ارزشمندترین ارز دیجیتالی فعلی دنیا، با کاهش ارزش ۳٫۷ درصدی در هفته جاری، قیمتی معادل ۸٫۱ هزار دلار پیدا کرد. باوجود این «آرتور هایس»، مدیر یکی از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به ۵۰,۰۰۰ دلار برسد!

تام لی دراین‌باره می‌نویسد:

باوجود اینکه طی کنفرانس Consensus تلنگری به بازار وارد نشد، اما عزم و اعتقاد ما به بیت کوین محکم‌تر از همیشه شد.

او در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به افزایش تقاضای مؤسسات مالی و تردیدهای آنان پیرامون بحث قانون‌گذاری و ایجاد چهارچوب‌ها مالی، این دلایل را از اصلی‌ترین علل کاهش قیمت بیت کوین دانست. تحلیلگران زیادی بر این عقیده اند که قانونمند شدن بازار باعث ورود سرمایه زیادی از شرکت‌های بزرگ می‌شود.

«سانی لو»، مدیر اجرایی شرکت VeChain Tech و یکی از سخنرانان این کنفرانس علت سقوط ارزش بیت کوین را این‌گونه شرح می‌دهد:

شاید سقوط اخیر بازار را بتوان ناشی از این مسئله دانست که کنفرانس Consensus نتوانست آن‌طور که باید انتظارات را بر آورده کند.

دیدگاه تان را بنویسید