حساب wikileaks در کوین‌بیس مسدود شده است!Reviewed by گروه خبری on Apr 23Rating: 5.0

یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال حساب کاربری ویکی لیکس را مسدود کرد.

یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتال دنیا به نام «Coinbase» حساب کاربری ویکی لیکس را مسدود کرد و مسئولان این سایت هم در مقابل ساکت ننشسته اند.

ویکی لیکس معمولا از طریق اعانه و فروش تی شرت، ماگ و دیگر اجناس تبلیغاتی درآمدزایی کرده و بهای آنها را هم در قالب ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم دریافت می کند. این سایت تاکنون از طریق یکی از صرافی های شناخته شده به نام Coinbase ارزهای دیجیتال را به ارزهای رایج تبدیل می کرد اما روز گذشته این صرافی به بهانه نقض قوانین مبادله ارزهای دیجیتال این سرویس، حساب کاربری ویکی لیکس را مسدود کردند.

کوین بیس نمونه مشخصی از این نقض قوانین را ارائه نکرده اما آن را در راستای تبعیت از سازوکارهای «شبکه اجرایی جرایم مالی آمریکا» اعلام کرده است. مسئولان ویکی لیکس نیز در واکنش Coinbase را به پیروی از افراد ذی نفوذ دیگر متهم کرده و خواستار تحریم این صرافی از سوی کاربران شده اند.

مسدود شدن حساب کاربری ویکی لیکس در Coinbase مانع از فروش اجناس در قبال ارزهای دیجتال نمی شود اما این سایت را در تبدیل کردن ارز دیجیتال به پول رایج با مشکل مواجه می کند.

حساب wikileaks در کوین‌بیس مسدود شده است!

ویکی لیکس تا قبل از سال ۲۰۱۰ از روش های معمولی پرداخت استفاده می کرد اما مسدود شدن حساب های آنها باعث شد که در این سال به استفاده از ارزهای دیجیتال روی بیاورند چرا که نمی توان به آسانی مانع از داد و ستد فرمت هایی نظیر بیت کوین و اتریوم شد.

سازمان های تنظیم مقررات دولتی تا کنون بارها نگرانی های خود در مورد احتمال سواستفاده از این ارزها را ابراز کرده اند. اگرچه هیچ از یک این ارگان ها به صورت مستقیم به ویکی لیکس اشاره نکرده اند، اما مسدود شدن حساب کاربری آنها در Coinbase احتمالا دلایل دیگری نیز داشته است.

print

دیدگاه تان را بنویسید