سارق بزرگ دستگاه‌های استخراج بیت کوین از زندان فرار کردReviewed by محمد آذرنیوار on Apr 19Rating: 5.0

به گزارش رسانه‌های محلی، مظنون اصلی سرقت بزرگ دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال از زندان ایسلند فرار کرده است.

سارق بزرگ دستگاه‌های استخراج بیت کوین از زندان فرار کرد

سیندری استفانسون شب گذشته با شکستن پنجره از زندان سونجی ایسلند می‌گریزد و بنا بر تأیید پلیس، این فرد به سوئد فرار کرده و اکنون در این کشور ساکن است. طبق گزارشات، این سارق برای فرار از پاسپورت فرد دیگری استفاده می‌کند.

قبل از اینکه پلیس متوجه فرار متهم به سوئد شود، او فرودگاه شهر استکهلم سوئد را ترک کرده بود. مقامات ایسلند در حال رایزنی با همتایان سوئدی خود برای بازداشت سارق هستند و گفته می‌شود که یک حکم بازداشت بین‌المللی برای او صادر شده است.

استیفنسون از دوم فوریه سال جاری به جرم مشارکت در سرقت بزرگ دستگاه‌های استخراج از یک مرکز بزرگ استخراج در ایسلند، به زندان سونجی منتقل شده بود. این پرونده ۱۱ مظنون داشت که برای دو نفر از آن‌ها قرار بازداشت صادر شده بود.

ارزش کل سخت افزارهای به سرقت رفته حدود ۲ میلیون دلار برآورد می‌شود. رسانه‌های ایسلندی از این اتفاق به عنوان «یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های جنایی در تاریخ ایسلند» یادکرده‌اند. هنوز مظنونین این پرونده همکاری‌های لازم را برای یافتن محل دستگاه‌های  ربوده شده انجام نداده‌اند.

شایان ذکر است که به لطف صنعت دیتاسنتر ایسلند، و همچنین بهره مندی آن از انرژی سرشار و ارزان قیمت برق و آب و هوای سرد، بزرگ‌ترین مراکز استخراج در این کشور تاسیس شده اند.

print

دیدگاه تان را بنویسید