ناسا با استفاده از بلاک چین فضاپیمای خودگردان می‌سازد !Reviewed by محمد آذرنیوار on Apr 19Rating: 5.0

اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا)، کمک هزینه جدیدی برای توسعه یک فضاپیمای خودگردان که می‌تواند با استفاده از بلاک چین و بدون دخالت انسان فعالیت کند، اختصاص داده است.

ناسا با استفاده از بلاک چین فضاپیمای خودگردان می‌سازد !

جین وی کاکسیس، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه آکرن، اوهایو، برای حمایت از تحقیقاتش از ناسا کمک هزینه ۳۳۰,۰۰۰ دلاری دریافت کرده است.

کاکسیس گفت که در برنامه تحقیقاتی، کاربرد برنامه اتریوم که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، برای ایجاد یک سیستم محاسباتی ایمن به منظور استفاده در فضا آزمایش خواهد شد.

«در این پروژه، از فناوری بلاک چین اتریوم برای توسعه شبکه‌ای غیر متمرکز، ایمن،خودآگاه و دارای زیرساخت‌های محاسباتی برای اکتشاف فضای عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد … امیدوارم که بتوانیم این فناوری که باعث کاهش تهدیدات زیست محیطی و همچنین تکمیل چندین وظیفه به صورت خودکار می‌شود را توسعه دهیم. از اینکه ناسا کار من را به رسمیت شناخت به خودم می‌بالم و از چالش پیش رو بسیار هیجان زده هستم.»

طبق گزارشات، این سیستم به طور کلی از اساس فناوری «قراردادهای هوشمند» برای ساختن فضاپیما استفاده می‌کند که می‌تواند برای خودش «فکر» کند، و آن را قادر می‌سازد تا به طور خودکار موانع شناور در فضا را شناسایی کند و به موقع واکنش دهد. کاکسیس امیدوار است که با چنین فناوری، فضاپیماها بتوانند وظایف بیشتری را انجام دهند، اطلاعات بیشتری ارائه دهند و با کاهش تهدیدات زیست محیطی، برای دانشمندان زمان بیشتری برای تحقیق و توسعه در مسائل دیگر فراهم آورند.

دانشگاه آکرن زمان دقیقی برای بهره برداری از این پروژه فاش نکرده است. با این حال، توماس کاکپورا، مدیر برنامه‌های پیشرفته ارتباطات در مرکز تحقیقات ناسا، اظهار داشت که این اولین بار است که این مرکز برنامه‌های بلاک چین را برای ناوبری و علوم فضایی بررسی می‌کند.

 

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید