پیشبینی بیت کوین از 28 سال پیش در یک بازی کامپیوتری !Reviewed by محمد آذرنیوار on Apr 19Rating: 5.0

امروز کاربری در سایت ردیت، پستی با یک عکس از بازی Final Fantasy III، متعلق به حدود ۲۸ سال پیش است، منتشر کرد که بسیار جنجالی شد. 

پیشبینی بیت کوین از 28 سال پیش در یک بازی کامپیوتری !

در عکس منتشر شده (عکس فوق)، تصویری بسیار شبیه به لوگوی بیت کوین وجود دارد و از آن این طور برداشت شده که از حدود ۲۸ سال پیش، پدیده بیت کوین پیش‌بینی شده است. تاریخ انتشار این نسخه از فاینال فانتزی به آوریل ۱۹۹۰ باز می‌گردد.

اولین بلاک بیت کوین در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ استخراج شد و احتمالاً این نماد در بازی Final Fantasy III، یک خطای دید در ارتباط با پیکسل‌ها است.

با این حال، این اولین بار نیست که چنین مواردی توسط کاربران بیت کوین کشف شده است.

برخی از این موارد در کتاب‌هایی مانند «Cryptonomicon» نیل استیونسون (۲۰۰۲)، «Down and Out in the Kingdom of Magic» نوشته کوری دکترو در سال ۲۰۰۳ و «The Future Imperfect» نوشته دیوید فریدمن در سال ۲۰۰۸ دیده شده‌اند. به عنوان مثال در کتاب کوری دکترو، از یک ارز دیجیتال به نام Whuffie که شباهت‌های بسیار زیادی به بیت کوین دارد، یاد شده است.

در سال ۱۹۹۹، اقتصاددان آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصادی، میلتون فریدمن، گسترش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را پیش بینی کرد. فریدمن در مصاحبه‌ای ادعا کرد که در آینده روش پرداختی را ارائه خواهد شد که در آن برای خرید اینترنتی امکان انتقال پول از A به B بدون اینکه A و B همدیگر را بشناسند، وجود دارد.

پیشبینی بیت کوین از 28 سال پیش در یک بازی کامپیوتری !

یکی دیگر از نشانه‌ها در یکی از قسمت‌های انیمیشن سیمپسون‌ها کشف شد که در آن هومر و مارج در مقابل فروشگاهی به نام «Crypto Barn» قرار دارند. این قسمت از انیمیشن سیمپسون‌ها که «My Sister, My Sitter» نام دارد، در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است.

 

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید