پاول دروف، بنیانگذار ارشد پیام‌رسان تلگرام،‌ در واکنش به خبر فیلترینگ تلگرام در روسیه،‌ در پیامی از سیستم ضد فیلتر تلگرام خبر داد.

 

پاول دورف موسس تلگرام، امروز در واکنش به خبر مسدود سازی تلگرام توسط دولت روسیه، در صفحه شخصی وی‌کی خود نوشت:

تلگرام بدون نیاز به انجام کارهای اضافی از طرف کاربر، خواهد توانست با استفاده از ابزار تعبیه شده در این نرم افزار فیلترینگ را دور بزند. اما امکان دارد در برخی موارد نیاز به V.P..N باشد و فعلا در دسترس بودن ۱۰۰ درصد تلگرام بدون وی پی ان تضمین نمی شود.

 

تلگرام به زودی فیلترینگ را دور می‌زند !

در ادامه دوروف عبارتی به کار برده که نشان می‌دهد منظور وی از ابزار ضدفیلتر، همان بلاک‌ چین است. این نشان می‌دهد که تلگرام از فیلترشدن در روسیه غافلگیر شده و احتمالا بلاک چین را پیش از موعد ارائه خواهد کرد.

در پایان پست هم دوروف نوشته که اگر مشکل در اتصال داشتید، تلگرام را حذف یا لاگ‌اوت نکنید و فقط سعی کنید که از استور اصلی (نه استورهای محلی) تلگرام را به‌روز‌رسانی کنید.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره ارزدیجیتال تلگرام

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه روز ۶ آوریل ۲۰۱۸ از دادگاه درخواست کرد به خاطر امتناع تلگرام از واگذاری کلید های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه مجوز فیلترینگ این پیام رسان را صادر کند. وکلای مدافع تلگرام اعلام کردند مطالبات سازمان امنیت روسیه به دلایل فنی قابل اجرا نیست.

خود پاول دوروف، موسس تلگرام اعلام کرد این پیام رسان به چنین کاری تن درنخواهد داد چون مدافع آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی است. روز ۱۳ آوریل یکی از دادگاه های محلی مسکو درخواست سازمان نظارت بر رسانه های روسیه درباره فیلترینگ تلگرام در روسیه را قبول کرد.

رای دادگاه باید فورا اجرا شود اما وکلای مدافع تلگرام از حق تقدیم درخواست تجدید نظر در آن برخوردار هستند.

دیدگاه تان را بنویسید